מרוקו: ביקורת על חברת התקשורת המקומית בשל חתימת הסכמי דילוג עם חברות הסלולר מישראל

חברת התקשורת של מרוקו ציינה כי חתמה על ההסכמים עם חברות הסלולר הישראליות עקב הימצאותה של קהילה גדולה של יוצאי מרוקו בישראל מתוך מטרה לשפר השירות


00:00 ,29.08.2010 מאת: מערכת פורט2פורט

חברת התקשורת של מרוקו ציינה כי חתמה על ההסכמים עם חברות הסלולר הישראליות עקב הימצאותה של קהילה גדולה של יוצאי מרוקו בישראל מתוך מטרה לשפר השירות
 
ביקורת קשה נמתחת בימים אלה על חברת התקשורת המלכותית של מרוקו וזאת בעקבות ההודעה כי חתמה על הסכמי דילוג תדרי טלפונים ניידים בשיחות בינלאומיות Roaming עם שלוש חברות למתן שירותי שיחות סלולאריות מישראל. האופוזיציה האסלאמית במרוקו פרסמה דרישה לביטול ההסכמים שאם לא כן תעלה את הנושא לדיון בפרלמנט.
 
חברת התקשורת של מרוקו הסבירה כי חתמה על הסכמי דילוג עם שלוש החברות הישראליות פרטנר, סלקום ופלאפון עקב הימצאותה של קהילה גדולה של יוצאי מרוקו בישראל, ומטרתה לשפר את אמצעי התקשורת הניתנים למנוייה בטלפון הנייד. החברה הכחישה כל קשר לעניין פוליטי או רצון לחזק את קשרי הנורמליזציה עם ישראל.
 
מפלגת הצדק החברתי בעלת הגוון המוסלמי הקיצוני המיוצגת בפרלמנט של מרוקו, מתחה ביקורת חריפה על ההחלטה ותיארה אותה כ"צעד לעבר נורמליזציה הניתן בחינם ואינו מועיל אלא ליישות הציונית".
 
סגן המזכיר הכללי של המפלגה לחסן אלדאודי אמר כי "מרוקו מחרימה את היישות הציונית והעם במרוקו מתנגד לכל סוג שהוא של נורמליזציה".
 
לעומת זאת מסר עבדאלקאדר אלכיחל, חבר הוועד הפועל של מפלגת העצמאות השלטת במרוקו, כי מטרת הסכמי הדילוג בשיחות הבינלאומיות בטלפונים הניידים הינה להקטין את העלויות ללקוח, והבהיר כי הקשר הטלפוני עם ישראל יתבצע באמצעות לווייני תקשורת או באמצעות הדילוג.
 
חברת התקשורת המלכותית של מרוקו נשלטת על ידי תאגיד התקשורת הצרפתי Vivendi SAהמחזיק ב-53% ממניות החברה. ממשלת מרוקו מחזיקה ב-30% ואילו 17% הנותרים נסחרים בבורסה של קזבלנקה.
 
אלכיחל הבהיר כי ההחלטה לחתום על הסכמי הדילוג עם חברות ישראליות הייתה של החברה ממרוקו והיא לא הייתה נתונה להשפעת גורמים באירופה לקבלת ההחלטה.