מרוקו מחדשת את תנועת הטיסות

הרשויות במרוקו מסרו כי אישורי הטיסה יינתנו באישור מיוחד כשהצעד הזה נועד לאפשר למרוקאים החיים בחו״ל לחזור למולדת, בייחוד עם תחילת עונת החופשות בקיץ


10:10 ,07.06.2021 מאת: מערכת פורט2פורט

הרשויות במרוקו הודיעו אתמול כי הטיסות מהממלכה ואליה יחודשו ביום שלישי הבא (15 ביוני) וזאת לאחר שיפור שהושג ברמת תחלואת הקורונה. הרשויות מסרו כי אישורי הטיסה יינתנו באישור מיוחד כשהצעד הזה נועד לאפשר למרוקאים החיים בחו״ל לחזור למולדת, בייחוד עם תחילת עונת החופשות בקיץ.

 

הרשויות במרוקו חילקו את מדינות העולם לשתי קבוצות וזאת לפי מדדי התחלואה, המתפרסמים על ידי ארגון הבריאות העולמי. קבוצה A כוללת מדינות עם מדדים נמוכים בנושא התחלואה, ובייחוד בכל האמור להשתלטות על הווריאנטים השונים. ממדינות אלה תותר כניסה בין אם מדובר במרוקאים החיים בחו״ל, זרים או תושבי הממלכה. כמו כן, תותר כניסת אזרחי אותן מדינות או תושביהן. תנאי הכניסה – אישור לחיסון או בדיקה שלילית, פחות מ- 48 שעות לפני הכניסה לממלכה.

 

קבוצה B כוללת מדינות בהן יש עדויות להתפשטות מוטציות או שאין לגביהן נתונים סטטיסטיים מדויקים על המצב האפידמיולוגי. נוסעים המגיעים ממדינות בקבוצה זו חייבים להוציא אישורים בטרם הנסיעה, לעבור בדיקת PCR עם תוצאה שלילית פחות מ- 48 שעות לפני הכניסה לשטח מרוקו, ואז להיכנס לבידוד של 10 יום. הרשויות במרוקו הבטיחו כי הרשימות הללו יעודכנו בהתאם לנתוני התחלואה.