נמל דמיאטה: תחילת העבודות לבניית מסוף המכולות החדש

המסוף צפוי לקלוט 4 מיליון מכולות 20' רגל בשנה לאחר השלמתו הצפויה בשנת 2008. מסוף המכולות החדש יהיה באורך של 2,370 מטר ועומק של 18 מטרים


00:00 ,05.07.2007 מאת: מערכת פורט2פורט

המסוף צפוי לקלוט 4 מיליון מכולות 20' רגל בשנה לאחר השלמתו הצפויה בשנת 2008. מסוף המכולות החדש יהיה באורך של 2,370 מטר ועומק של 18 מטרים
 
בנמל דמיאטה המצרי לחוף הים התיכון יחלו בתחילת השבוע הבא עבודות החפירה וההעמקה לבניית מסוף המכולות החדש באורך של 2,370 מטרים ועומק של 18 מטרים, דבר אשר יאפשר למסוף המכולות לקלוט את אוניות המכולה הגדולות בעולם, אשר אורכן גדול מ-350 מטרים.

שר התובלה המצרי, מחמד מנסור, הודיע כי בשלב הראשון יגיע היקף ההשקעות במסוף המכולות החדש למיליארד ו-650 מיליון דולר ובשלב השני יושקעו בפרויקט 350 מיליון דולר נוספים והוא אמור לספק 8,000 מקומות עבודה חדשים באזור כאשר 90% מהעובדים יהיו עובדים מקומיים.

בניית מסוף המכולות החדש מתבצעת על פי הסכם בין ממשלת מצרים לחברת ניהול הנמלים הכוויתית KGL, אשר קיבלה בתוקף ההסכם את האחריות לפרוייקט מבחינת המימון בכלל זה תשתיות, רציפים, חפירת נתיב הספנות למסוף אשר צפוי לקלוט 4 מיליון מכולות 20' רגל בשנה לאחר השלמתו הצפויה בשנת 2008.
 
בינתיים, התגלעו קשיים של הרגע האחרון בביצוע ההסכם בין ממשלת מצרים לחברת ניהול הנמלים הכוויתית KGL אשר זכתה במכרז לבניית מסוף המכולות החדש בנמל דמיאטה.

בתקשורת הכוויתית דווח כי רפיק עבד-אל-נאסר, אחיו הצעיר של נשיא מצרים לשעבר גמאל עבד-אל-נאסר, אשר היה השותף המצרי בעסקה, כמתחייב בחוק במצרים, הודיע על פרישתו מהשותפות בכל הקשור לפיתוח הנמל במצרים.

עבד-אל-נאסר, המשמש סוכן של חברת הספנות הערבית השייכת לנסיכות כווית ופועל בתחום העסקי גם בדובאי, הוא אשר פעל לסייע לחברה הכוויתית KGLלזכות במכרז לבניית הרציף החדש בנמל דמיאטה ואף זכה בתמורה לנתח של 20% בעסקה.

יו"ר מועצת המנהלים של חברת KGL, מחמד אלמזידי, הודיע כי החברה בראשותו הבהירה לממשלת מצרים כי תשלים את הסכום החסר בעסקה באמצעות הצטרפות משקיעים חדשים, כנראה מקרב בתי ההשקעות במפרץ. לדבריו "השותף המצרי ביקש לפרוש לאחר חתימת ההסכם ולא היתה לנו ברירה אלא לסגור את החלק שלו".