נשיא חברת התעופה העיראקית עוכב בלונדון עקב תביעה משפטית

עם נחיתת מטוס חברת התעופה של עיראק בלונדון החרימו השלטונות המקומיים גם את המטוס החכור מחברה שבדית וזאת עקב תביעתה של חברת התעופה הכוויתית


00:00 ,02.05.2010 מאת: מערכת פורט2פורט

עם נחיתת מטוס חברת התעופה של עיראק בלונדון החרימו השלטונות המקומיים גם את המטוס החכור מחברה שבדית וזאת עקב תביעתה של חברת התעופה הכוויתית
 
הטיסה ההיסטורית הראשונה מזה עשרים שנה של חברת התעופה הלאומית של עיראק Iraqi Airwaysבקו בגדאד – לונדון הסתיימה במפח נפש וזאת לאחר שבית משפט בלונדון הורה לעצור את נשיא החברה כיפאח חסן ג'באר, להחרים את מסמכי המסע שלו וכן את המטוס החכור בו התבצעה הטיסה.
 
השופט המקומי הורה לנשיא החברה העיראקית להישאר בלונדון עד יום רביעי הקרוב עד לדיון בדרישת חברת התעופה של כווית כי יגיש פירוט מלא של נכסי חברת התעופה הלאומית של עיראק.
 
בית המשפט בבירת בריטניה נענה לבקשתם של עורכי דינה של חברת התעופה הכוויתית Kuwait Airways לשים את ידה על המטוס ועל דרכון נשיא החברה העיראקית עקב חוב ישן של חברת התעופה העיראקית לו טוענת כווית בסך של 1.2 מיליארד דולר.
 
החברה הכוויתית דורשת מעמיתתה העיראקית פיצוי על כך שעשרה מטוסים שלה נבזזו משדה התעופה של כווית בעת פלישת כוחותיו של סדאם חוסיין לנסיכות בשנת 1990. עם נחיתת מטוס חברת התעופה של עיראק בשדה התעופה  Gatwick בלונדון בשבוע שעבר החרימו השלטונות המקומיים את המטוס החכור מחברה שבדית ואת מסמכי המסע של נשיא החברה.
 
דובר משרד התחבורה של עיראק הביע זעם על מהלכיה של כווית והאשים אותה בהתנהגות פרובוקטיבית. עורכי הדין של החברה הכוויתית מסרו כי מדובר בתביעה שהוגשה עוד בשנת 2004 וכי לא יעלה על הדעת שחברת התעופה של עיראק תחדש את פעילותה הסדירה ללא הסדר חובות העבר שלה.
 
עיראק טוענת כי ארבעה מהמטוסים שנלקחו מכווית נהרסו בהפצצה על שדה התעופה של העיר מוסול בצפון המדינה, ואילו ששת המטוסים הנותרים הוחזרו לכווית לאחר שנשלחו לאיראן.
 
בא כוחה של חברת התעופה העיראקית הביע בבית המשפט פליאה על כך שמאז מועד הגשת התביעה לא פעלה חברת התעופה של כווית להשגת זכויותיה, לטענתה. נשיא חברת התעופה של עיראק מסר בתום הדיון כי שתי חברות התעופה הן קורבנות של משטרו של סדאם חוסיין וקרא לפתוח דף חדש ביחסים בין שתי המדינות.