רבת עמון: בעיות תשתית מעכבות הקמת שדה התעופה החדש

על פי דיווחים מירדן, סדקים ובנייה לא ישרה התגלו בעמודי התמיכה של בית הנתיבות החדש בעת יציקת גג הכיפה. חברת AIG האמונה על ניהול שדה התעופה לא צופה עיכוב בפתיחת השדה שנקבע לאביב 2012


00:00 ,15.06.2011 מאת: מערכת פורט2פורט

עיכובים בהקמתו של שדה התעופה החדש ברבת עמון בירת ממלכת ירדן עקב בעיות תשתית. על פי הדיווחים בתקשורת הירדנית, בעיות סדקים ובנייה לא ישרה התגלו בעמודי התמיכה של פרויקט בית הנתיבות החדש בשדה התעופה, דבר אשר עורר ספקות בדבר עמידותו של בית הנתיבות.

הבעיה התגלתה לאחר יציקת גג הכיפה של בית הנתיבות על עמודי התמיכה מבטון. לאחר אומדן ובדיקה של המצב על ידי ועדה מיוחדת של מהנדסים, הוחלט לעבות את העמודים ועל חיזוקם עם חוטי ברזל תומכים.

לדברי חברת AIG, האמונה על ניהול שדה התעופה ברבת עמון ופיתוחו, הבעיות שהתגלו אינן אמורות לעכב את פתיחתו של השדה הצפויה באביב 2012. לדברי מומחים בחום הבנייה והתכנון בירדן, הסדקים בעמודי התמיכה נובעים הן מתכנון לקוי והן מכשלים בביצוע.

נזכיר כי, חברה בריטית היא האמונה על התכנון ההנדסי והאדריכלי של שדה התעופה ברבת עמון אשר זכה לנגיעות בעלות אופי איסלאמי וערבי. המדובר בפרויקט דגל בממלכה בהשקעה של 750 מיליון דולר והוא צפוי להביא את שדה רבת עמון ליכולת קליטה של 12 מיליון נוסעים בשנה.