שר האוצר המצרי מונה לתפקיד בכיר בקרן המטבע הבינלאומית

לדברי השר מצרים תמלא תפקיד של מתווך בין המדינות המתפתחות ובין המעצמות ליצירת פתרונות חדשים למשברים כלכליים באופן שיקפיד על שלמות הכלכלה במדינות המתפתחות


00:00 ,12.10.2008 מאת: מערכת פורט2פורט

לדברי השר מצרים תמלא תפקיד של מתווך בין המדינות המתפתחות ובין המעצמות ליצירת פתרונות חדשים למשברים כלכליים באופן שיקפיד על שלמות הכלכלה במדינות המתפתחות
 
שר האוצר המצרי, ד"ר יוסף בוטרוס ע'אלי, מונה לתפקיד בכיר בקרן המטבע הבינלאומית. השר המצרי גבר בהצבעה על עמיתו ההודי, ומונה ליו"ר הוועדה לקביעת מדיניות מוניטרית בקרן המטבע הבינלאומית ובכך הפך לאישיות הכלכלית הראשונה ממדינה מתפתחת המתמנה לתפקיד בכיר זה.
 
השר המצרי הבהיר לאחר בחירתו כי המינוי מהווה ניצחון למדיניותה הכלכלית של מצרים והכרה בהישגיה של המדינה בתחום הרפורמות הכלכליות. לדבריו, התפקיד יאפשר לשרת טוב יותר את המדינות המתפתחות ולהרחיב את מעורבותן בפתרונות השונים למשבר הכלכלי העולמי.
 
השר המצרי הדגיש כי מצרים תמלא תפקיד של מתווך בין המדינות המתפתחות ובין המעצמות ליצירת פתרונות חדשים למשברים כלכליים באופן שיקפיד על שלמות הכלכלה במדינות המתפתחות וביניהן מצרים.
 
שר האוצר המצרי הוסיף בראיון לעיתון המצרי "אלאהראם" כי מטרתו הראשונה במסגרת תפקידו החדש תהיה להשיב את האמון שאבד בשווקים באמצעות מעורבות של ממשלות וארגונים בינלאומיים.
 
ד"ר יוסף בוטרוס ע'אלי, קופטי יליד קהיר 1952 משמש בתפקיד שר האוצר המצרי מאז שנת 2004 ושימש בתפקידי שר בממשלת מצרים משנת 1993. בשנים 1981-1986 שימש יועץ כלכלי בקרן המטבע הבינלאומית. ד"ר ע'אלי הינו בוגר הפקולטה לכלכלה של אוניברסיטת קהיר ונושא תואר דוקטור בכלכלה מ Massachusetts Institute of Technology הידוע גם כ-MIT.