חברות מים ישראליות מסייעות למדינת קליפורניה

בשל בצורה קשה, מחפשת קליפורניה מחפשות דרכים להתייעל ולחסוך בתחום המים, דבר שמהווה הזדמנות משמעותית לחברות ישראליות המתמחות בתחום


11:25 ,20.07.2015 מאת: מערכת פורט2פורט

ביום חמישי שעבר החלה משלחת חברות ישראליות בתחום טיהור וניהול מערכות מים סדרת מפגשים בחוף המערבי של ארצות הברית במסגרת שיתוף הפעולה המתהדק בין ישראל לקליפורניה בתחום המים, הנובע מהבצורת הקשה שפוקדת את המדינה.

 

המשלחת תיפגש עם חברות מזון ומשקה, יצרניות בירה, חברת אנרגיה וכן תאגידי המים של לוס אנג׳לס וסן פרנסיסקו. בנוסף, יפגשו החברות הישראליות את שרת המים והחקלאות של קליפורניה, את אנשי משרד מושל המדינה ואחרים.

 

הפעילות אורגנה ביוזמת משרד הכלכלה – הנספחות המסחרית של מינהל סחר חוץ לחוף המערבי, ובשיתוף מכון היצוא הישראלי וניוטק - התוכנית הלאומית לקידום טכנולוגיות מים ואנרגיה מתחדשת במשרד הכלכלה.

 

הנספח המסחרי של מינהל סחר חוץ בחוף המערבי גילי עובדיה: "קליפורניה מתמודדת עם בצורת קשה לאחר מספר שנים שחונות. הבצורת כבר הובילה לשורה ארוכה של שינויים במדינה, החל מהשיח הציבורי, המודעות בקרב הציבור לחשיבות החיסכון במים, תיקוני חקיקה, ואף הקצאת מקורות מימון לרבות קרנות ממשלתיות לאימוץ טכנולוגיות חסכוניות מכל העולם. תאגידי מים, חברות פרטיות וכמובן יחידות בממשל הפועלות במדינת קליפורניה, מחפשות דרכים להתייעל ולחסוך מים, והדבר מהווה הזדמנות משמעותית חברות ישראליות המתמחות בתחום. יש כאן רצון עז ונכונות לאימוץ טכנולוגיות ושיטות עבודה מישראל. אנו כאן בכדי לסייע לחברות הישראליות ולפתוח עבורן את הדלת לשיתופי פעולה עסקיים בתחום".

 

יצוין כי במסגרת שיתוף הפעולה הפורה עם קליפורניה בתחום המים, מבקרת בארץ בימים אלה משלחת בהשתתפות בכירים מהמגזר הציבורי ואקדמאים מקליפורניה. בנוסף, תגיע משלחת בכירה מקליפורניה לתערוכת ווטק, שתתקיים באוקטובר הקרוב בתל אביב.