חולקו פרסי היצואן המצטיין לשנת 2011

בטקס בירך נשיא המדינה שמעון פרס על הקמת פארקים תעשייתיים במקום שדות תפוזים והעלה על נס יצוא של 90 מיליארד דולר


00:00 ,08.01.2013 מאת: מערכת פורט2פורט

טקס הענקת אות סחר החוץ של מדינת ישראל ליצואנים מצטיינים לשנת 2011 התקיים אתמול (ב') בבית הנשיא.

הטקס התקיים במעמד נשיא המדינה שמעון פרס ושר התמ"ת שלום שמחון, ובמהלכו הוענקו לזוכים פרס היצוא, פרס החברה הרב לאומיתהנבחרת ופרס היצואן המצטיין.

פרס היצוא לשנת 2011 הוענק לחברת סודה סטרים אינטרנשיונל בע"מ. הפרס, הנחשב ליוקרתי בתעשייה, מוענק ליצואן אחד בלבד, שתרם תרומה מיוחדת ליצוא הישראלי,למיצובו ולהאדרת שמה של התעשייה בשווקים בחו"ל לאורך שנים.

תואר החברה הרב לאומית הנבחרת הוענק לחברת ברודקום העולמית. הפרס ניתן לחברה זרה שפועלת בארץ, שפעילותה תרמהמשמעותית לייצוא הישראלי.

תואר יצואן מצטיין הוענק לחברות אובג'ט בע"מ, קמהדע בע"מ, קולור-צ'יפ בע"מ, עלבד משואות יצחק בע"מ, א.א.פוליטיב (1999) בע"מ, הנסיך, מפעל לייצור טחינה בע"מ, נטפים בע"מ, אמ.איי.די. האוס אוף דיאמונדס בע"מ.

בטקס אמר פרס: "יצואנים יקרים, תרומתכם לא תסולא בפז. במקום תפוזים, יש כיום ליד רחובות פארק תעשייתי של 400 דונם, שמכניס 4 מיליארד במקום 400 מיליון דולר שהכניסו התפוזים בשנה. מי חשב שנגיע לייצוא של 90 מיליארד דולר? זה 40 אחוז מהתל"ג של ישראל. ישראל מדורגת במקום הראשון בעולם באיכות המו"פ של החברות והמוסדות האקדמאים ומדורגת במקום החמישי בעולם באימוץ טכנולוגיות חדשות".

שמחון: "לישראל יש את התעשייה מהמתקדמות ביותר בעולם. התעשייה אינה האויב של מדינת ישראל, אלא מחוללת הצמיחה של כלכלת ישראל".

שמחון קרא לפרס לקיים בבית הנשיא חוג לקידום התעשייה והמסחר, "שיאפשר לאנשי התעשייה לחלום את הייצוא של המחר".