לין: היטל הבטחה על יצוא גרוטאות ברזל תפגע ביחסי סחר ישראל-טורקיה

לקראת החלטת שר התמ"ת, שלום שמחון, האם לאשר הטלת היטל בטחה על יצוא גרוטאות ברזל, הביע נשיא איגוד לשכות המסחר, עו"ד אוריאל לין חשש שההיטל יפגע במאמצי הממשלה להחזרת היחסים התקינים עם טורקיה


00:00 ,28.06.2011 מאת: מערכת פורט2פורט

במכתב ששיגר השבוע נשיא איגוד לשכות המסחר, עו"ד אוריאל לין, לשר התמ"ת, שלום שמחון, הביע לין בפני השר את התנגדות איגוד לשכות המסחר להטלת היטל בטחה על יצוא גרוטאות ברזל על פי חוק היטלי סחר.

מאיגוד לשכות המסחר נמסר כי, הפנייה הדחופה יצאה עקב העובדה שהנושא נמצא בבדיקה אחרונה והשר שמחון אמור לקבל החלטה בעניין זה בקרוב.

"אני מבקש לחזור ולהביע בפניך את התנגדות איגוד לשכות המסחר להטלת היטל הבטחה על יצוא גרוטאות ברזל", כתב לין לשמחון. "ההיטל על הייצוא יהווה תקדים חמור של שימוש בסמכויות מדינה על מנת להפחית מחירים של חומרי גלם ומוצרים הנקבעים בשוק החופשי וזאת לצורך סבסודם של מפעלים שאינם בסכנת סגירה ושעובדיהם אינם בסכנת פיטורין."

הוא הוסיף כי, "הטלתו עלולה לגרום לפגיעה נוספת ביחסי הסחר בין ישראל-טורקיה, אליה מיוצאת מרבית פסולת הברזל. איגוד לשכות המסחר רואה חשיבות רבה במאמצי הממשלה להחזרת היחסים בין המדינות על כנם ומביע חשש כי החלטה על היטל כאמור תפגע במאמצים אלו."

לדברי לין, המס על היצואנים יושת בסופו של יום על חשבון משלמי המסים והוא אף יוביל לפגיעה באיכות הסביבה ובבריאות הציבור בישראל. "ההיטל יפגע בעיקר בבעלי עסקים קטנים ובינוניים, שהם אוספי גרוטאות, יצואני הגרוטאות ומעבדי הברזל, דרך פעולה הנוגדת את המדיניות אותה אתה מוביל לקידום אותם עסקים" סיים את פנייתו.