מייצאים מזון ומשקאות

23 חברות ישראליות יציגו בביתן של מכון היצוא בתערוכת הדגל של ענף המזון. בחצי השנה הראשונה של 2012 הסתכם יצוא המון והמשקאות ב-500 מיליון דולר


00:00 ,17.10.2012 מאת: מערכת פורט2פורט

23 חברות ישראליות ייצאו בשבוע הבא להשתתף בתערוכת הדגל הבינלאומית של ענף המזון - סיאל 2012, שתיערך בפריז. מדובר בתערוכה החשובה והמובילה בעולם בתחום המזון, במסגרתה מציגות למעלה מ-5,500 חברות את החידושים והטרנדים המובילים בתחום.

מכון היצוא מקים בתערוכה ביתן לאומי, בו יציגו החברות הישראליות מגוון מוצרי מזון חדשניים ופורצי דרך.

כך למשל, תציג מזקקות נגב, המתמחה בייצור משקאות אלכוהוליים ברמת פרימיום, את המותג "ערק מברוקה", משקה ערק בשבעה טעמים מפתיעים: אספרסו, מסטיק, מנטה (נענע), תאנים, תמרים, ליקריץ, לענה ולימונענע.

חברת כרמית, המתמחה בייצור ממתקים ללא חלב וללא גלוטן, תציג בתערוכה מגוון ממתקי בריאות, ביניהם מטבעות שוקולד לילדים ולמבוגרים עם מולטי ויטמינים , מטבעות שוקולד המכילים נוגדי חמצון וחטיפי בריאות המועשרים בסיבים בריאותיים ובפרוטאין.

חברת פנטסטי (אורגניקה פארם) תציג בתערוכה חליטות תה אורגניות. חלק מהמשקאות ממותקים עם סטיביה, הצמח הממתיקי.

וחברת ישראפוד, המשתתפת לראשונה בתערוכה, תציג אבקת לימון ללא חומרים משמרים, אותה ניתן להוסיף למשקה תה, או קולה, כמו גם לתיבול סלט דג ועוד.

מנהלת ענף המזון במכון היצוא מיכל נאמן: "זוהי הזדמנות עסקית ממדרגה ראשונה עבור תעשיית המזון והמשקאות הישראלית להיפגש עם אנשי מפתח בתעשייה ומקבלי החלטות, ולחשוף את מוצריהם".

במסגרת התערוכה יקיימו החברות הישראליות עשרות מפגשים עסקיים עם קניינים ונציגי חברות מובילות בתעשיית המזון העולמית, בתיאום מכון היצוא ומערך הנספחים המסחריים של משרד התמ"ת.

ממכון היצוא נמסר, כי במחצית 2012 הסתכם יצוא המזון בכ-495 מיליון דולר, עלייה של כ-4% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. כ-50% מהיצוא (250 מיליון דולר) הופנה לאירופה, עלייה של כ-2% לעומת התקופה המקבילה אשתקד; 24% מהיצוא (122 מיליון דולר) הופנה לצפון אמריקה, עלייה של כ-30% לעומת התקופה המקבילה אשתקד; וכ-20% מהיצוא (101 מיליון דולר) הופנה לאסיה, עלייה של כ-10% לעומת התקופה המקבילה אשתקד.