מרכז סייבר ישראלי יוקם ביפן

זאת בעקבות חתימה של שר הכלכלה והתעשייה אלי כהן ומקבילו היפני על הסכמים לחיזוק הקשרים הכלכליים בין המדינות. יוקם גוף לכל הארגונים הכלכליים לטובת הפעילות הכלכלית המשותפת


12:42 ,03.05.2017 מאת: מערכת פורט2פורט

שר הכלכלה והתעשייה אלי כהן חתם היום עם מקבילו היפני, מר הירושיגה סקו, על שני הסכמים לחיזוק הקשרים הכלכליים בין ישראל ליפן. לאחר פגישה בין שר הכלכלה והתעשייה ומקבילו היפני התקיים טקס חתימה על שני הסכמים לחיזוק וקידום שיתוף הפעולה הכלכלי בין ישראל ויפן. ההסכם הראשון הינו הצהרה משותפת הקוראת להגברת שיתוף הפעולה בין גופי ממשל ישראלים, ארגונים כלכליים וחברות ישראליות ויפניות במגוון תחומים. אחד ההישגים הבולטים בהצהרה הינו הקמת גוף שיאגד את כל הארגונים הכלכליים הרלבנטיים בישראל וביפן וישדרג את הפעילות הכלכלית המשותפת בעיקר בתחומי התעשייה המתקדמת: בינה מלאכותית, רובוטיקה, IOT, Autonomous Driving  ועוד.

 

בנוסף, חתמו השרים על  הסכם שיתוף פעולה בתחום הסייבר. ההסכם שנחתם קורא להגברת ההשקעות והפעילות המשותפת בתחום זה וקובע כי המדינות יערכו תכנית הכשרה משותפת, יקיימו סדנאות עבודה משותפות, מומחים ישראלים יתרמו למרכז המצוינות בתחום הסייבר המוקם ביפן, ועוד.

 

אלי כהן, שר הכלכלה והתעשייה: "אני רואה בשיתוף הפעולה עם יפן, הכלכלה השלישית בגודלה אחרי סין וארה"ב, יעד אסטרטגי לכלכלה הישראלית. ביקור השר סקו בישראל הינו איתות על כוונותיה הרציניות של יפן להתקרב לישראל ולעלות מדרגה ביחסינו הכלכליים. שיתוף הפעולה עם יפן הוא המשך לשיתופי הפעולה עם סין ודרום קוריאה שמחזקים את הכלכלה הישראלית. אני ועמיתי היפני הצבנו יעד משותף להכפיל את היקף הסחר בין המדינות ואני מאמין כי נעמוד ביעד זה בהצלחה".

 

שר הכלכלה היפני בירך על המפגש ואמר כי היחסים בין ישראל ליפן ימנפו את הצמיחה הכלכלית ביפן "אנו זקוקים לתמיכה הישראלית בתחום הסייבר לקראת אולימפיאדת טוקיו 2020 ומצפים לשיתוף פעולה פורה".

 

אוהד כהן, מנהל מינהל סחר חוץ במשרד הכלכלה והתעשייה, "ישראל מזוהה ביפן כמקור לחדשנות וכמעצמת סייבר היכולה לתרום רבות להתמודדות של יפן עם אתגרים ואיומים בתחום. אנו מצפים כי שני ההסכמים יסייעו לחברות ישראליות להשתלב בשוק היפני וליצור שיתופי פעולה חשובים עם תאגידים יפניים, בעיקר לקראת האולימפיאדה בטוקיו בשנת 2020".

 

נועה אשר, הנספחת המסחרית ביפן, "בשלוש השנים האחרונות הובלנו מעל ל-35 פעילויות כלכליות משותפות יחד עם גופי הממשל היפנים - משלחות עסקיות, ביקורי בכירים, השתתפות בתערוכות ועוד. אני מצפה כי הקמת הגוף החדש תאפשר קיום פעילויות כלכליות נוספות כגון הקמה של בטא סייטס של חברות ישראליות ביפן, ביצוע סקרי התכנות משותפים וכיו"ב, שיביאו ולהגדלת הייצוא הישראלי ליפן ולהגברת שיתופי הפעולה בין חברות ישראליות ויפניות".

 

על פי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, עמד היקף סחר הסחורות בין ישראל ויפן בשנת 2016 על סך  של כ-3 מיליארד דולר, כאשר ייצוא הסחורות הישראלי ליפן מסתכם בכ-700 מיליון דולר. היצוא הישראלי ליפן מגוון יחסית ומורכב ממכשירים אופטיים ורפואיים, מכונות וציוד חשמלי וכימיקלים. יבוא הסחורות מיפן, לעומת זאת, הסתכם בשנת 2016 בכ-2.3 מיליארד דולר כשהתחומים המובילים בו היו מכונות ומכשירים מכניים, ציוד מחשבים וכלי רכב.