מרצה מאוניברסיטת לונדון מונה ליו"ר הוועדה המייעצת לשר התמ"ת בנושא היטלי היצף

פרופ' מאהר דבאח שנולד בדיר אל אסד הוא מרצה בתחום ההגבלים העסקיים. תפקיד הוועדה הוא לייעץ לשר בנוגע למלחמה היבוא בהיצף


00:00 ,13.11.2012 מאת: מערכת פורט2פורט

שר התמ"ת שלום שמחון מינה את פרופ' מאהר דאבח ליו"ר הוועדה המייעצת להיטלי היצף.

דבאח, בן הכפר דיא אל אסד בגליל, מרצה בתחום ההגבלים העסקיים, מלמד וחוקר כיום באוניברסיטת לונדון. הוא בעל תואר ראשון במשפטים מאוניברסיטת ויילס Aberystwyth, ותארים שני ושלישי מקינגס קולג' בלונדון.

בנוסף לעבודתו כמרצה, מכהן דבאח כמנהל המרכז הבינתחומי של דיני ומדיניות התחרות באוניברסיטת לונדון וכיועץ של גופים ממשלתיים ועסקיים, כמו גם ארגונים בינלאומיים ובהם ארגון ה-OECD.

בשנת 2005, בהמשך לעבודתו כפרופסור-חבר בבית הספר קווין מרי, הוא החל בישראל התמחות כעורך דין אצל השופט יורם דנציגרוהמשיך בהתמחות אצל נשיא בית המשפט העליון השופט אהרון ברק.

מינויו של דבאח נעשה לפי חוק היטלי סחר, שמטרתו להילחם בתופעת יבוא בהיצף, הגורם נזק לתעשייה המקומית.

הוועדה היא כלי הגנתי, בו נעשה שימוש במרבית מדינות העולם. על פי חוק היטלי סחר, כשהממונה על ההיטלים סבור שיש להטיל היטל היצף, הוא מעביר את ממצאיו לוועדה שממליצה לשר. והיה והוועדה ממליצה להטיל היטל, בסמכותה לשנות את ממצאי הממונה על ידי שינוי גובה ההיטל ושינוי תקופת תחולתו של ההיטל. בוועדה מכהנים נציגי משרדי התמ"ת, האוצר והחקלאות.

במסגרת הליך הבחינה מזמינה הוועדה לדיוניה את הצדדים - בהם התעשייה המקומית, היבואנים והיצואנים הנוגעים לעניין - להשמיע עמדותיהם בהליך החקירה. כן מוזמנים נציגי הממשלות של מדינות היצוא. בידי הוועדה סמכות להזמין כל אדם אחר שלדעתה יסייע בגיבוש המלצותיה לשר.

שמחון: "זהו מינוי בעל חשיבות רבה ומהותית, בייחוד נוכח מצבה של התעשייה המקומית, מצב הכלכלה בעולם והשימוש בהיטלים כמגיני התעשייה הישראלית.