נציג איגוד לשכות המסחר בסמינר עסקי בסין

סגן נשיא איגוד לשכות המסחר, אמיר שני, השתתף לאחרונה בסמינר עסקי שערך הארגון לקידום העסקים הקטנים והבינוניים של סין בעיר שנז׳ן במחוז גואנגדונג, בדרום סין. במסגרת הביקור נפגש שני עם אנשי ממשל מקומיים וגורמים עסקיים מובילים


10:04 ,23.12.2019 מאת: מערכת פורט2פורט

סגן נשיא איגוד לשכות המסחר, אמיר שני, הוזמן להשתתף בשבוע האחרון בסמינר עסקי שערך הארגון לקידום העסקים הקטנים והבינוניים של סין SZSME בעיר שנז׳ן במחוז גואנגדונג, בדרום סין.

 

מטרת הסמינר היתה חיזוק והידוק הקשרים הכלכליים של החברות והארגונים הסיניים עם מקביליהם בחו״ל. במסגרת האירוע, נפגש מר שני עם אנשי ממשל מקומיים וגורמים עסקיים מובילים ממדינות האזור, בהם נציגים מאינדונזיה, יפן וקוריאה.

 

בנוסף, נפגש שני עם מנהיגי הארגונים הכלכליים המובילים בעיר שנז׳ן, עמם יש לאיגוד לשכות המסחר יחסי עבודה ענפים, ביניהם נשיאת ארגון העסקים הקטנים והבינוניים של שנז׳ן SZSME, יו״ר התאחדות התעשיינים המקומית FSZI וסגנית מנהל סניף לשכת המסחר והתעשייה המקומית CCPIT Shenzhen.

 

במהלך הפגישות הללו, נדונו תכניות מעשיות לחיזוק והעמקת הקשרים הכלכליים הקיימים בין חברי איגוד לשכות המסחר הישראלי ובין מקביליהם בעיר שנז׳ן. הביקור הפורה תוכנן, אורגן ולווה יחד עם הקונסוליה הכללית של ישראל בדרום סין, בהובלת הקונסול הכללי, מר פלג לוי.

 

העיר שנז׳ן נחשבת כמרכז ייצור גדול, ונמצאת על גבול האזור המנהלי המיוחד של הונג קונג, ונהנית מהשקעות זרות רבות. העיר נחשבת לאחד ממרכזי תעשיית ההייטק הגדולים בעולם. שנז׳ן מתפתחת במהירות רבה מאז שנת 1980, בה הוגדרה כאזור סחר מיוחד SEZ ומוכרת כעיר שהתפתחותה היא מהמהירות בעולם. מספר התושבים בעיר עומד על 13 מיליון איש.

 

העיר מהווה את ביתן של כמה מחברות ההיי טק הגדולות של סין, כמו גם חברות היי טק עולמיות רבות אשר מחזיקות מפעלי טכנולוגיה בעיר; חברת פוקסקון, לדוגמה, מחזיקה בשנז׳ן מפעל ייצור גדול, שבו היא מייצרת חלק נכבד ממוצרי חברת אפל. גם Huawei יצרנית ציוד הרשתות והתקשורת הגדולה ביותר בסין ויצרנית ציוד התקשורת הסלולרית השנייה בגודלה (לאחר אריקסון) ממוקמת בעיר.

 

הסחר הבילטרלי בין המדינות (כולל הונג קונג וללא יהלומים) עמד בשנת 2018 על כ-13.5 מיליארד דולר, כאשר 5 מיליארד דולר הינם יצוא ישראלי והשאר - 8.5 מיליארד הם יבוא. מדובר בעלייה של 18% לעומת שנת 2017. שנת 2019 תסתיים בירידה קלה של 3% בהיקף הסחר.

 

מאיגוד לשכות המסחר נמסר כי ״האיגוד ימשיך לקדם ולחזק את קשריו עם שותפיו בסין, על מנת לסייע לחברי הלשכה אשר מבקשים לקיים קשרי מסחר עם סין״.