שגריר סין בישראל התארח באיגוד לשכות המסחר

זאת לרגל 30 שנה לכינון היחסים בין המדינות. שגריר סין, מר צאי רון: ״סין פועלת נמרצות על מנת לתחזק את יציבות שרשרת האספקה העולמית״, ״ממשלות סין וישראל פועלות כדי לקדם את הסכם הסחר באופן יעיל ומהיר״


10:10 ,02.05.2022 מאת: מערכת פורט2פורט

לרגל 30 שנה לכינון היחסים בין ישראל לסין, שגריר סין בישראל מר H.E. Mr. Cai Run התארח בבית לשכת המסחר (27.4.22) בתל אביב.

 

הביקור החגיגי התקיים במעמד נשיא איגוד לשכות המסחר עו״ד אוריאל לין, סגן נשיא איגוד לשכות המסחר ויו״ר הוועדה הבינלאומית אמיר שני והנספח הכלכלי והמסחרי של סין בישראל, Mr. Zhang Xingfu. עוד השתתפו אור נחושתן מנהל פיתוח עסקי - אסיה פסיפיק וסין ויעל סנקין מנהלת דיגיטל בלשכת המסחר.

 

שגריר סין, מר צאי רון, ציין כי סין פועלת נמרצות על מנת לתחזק את יציבות שרשרת האספקה העולמית. סין מוכנה להמשיך ולשתף פעולה ביתר שאת עם ישראל, כדי לטפל באתגרים הנובעים משרשרת האספקה העולמית. כמו-כן, סין תמשיך לסייע ככל יכולתה למען קידום הקשרים בין חברות בישראל לחברות בסין. השגריר גם ציין כי קידומו של הסכם סחר בין סין לישראל הוא מהלך חשוב בהחלט, וממשלות סין וישראל פועלות כדי לקדם את ההסכם באופן יעיל ומהיר.

 

לין אמר במפגש כי יש להאיץ את קידומו של הסחר החופשי בין ישראל לסין. ״מהלך כזה ייתן זינוק נוסף ליחסי הסחר בין שתי המדינות, יועיל מאוד למשק הישראלי וישפיע כגורם חשוב להורדת יוקר המחייה בישראל. אנו מברכים על ההשקעה של חברות סיניות בתשתיות של ישראל בעיקר בנמלי הים, ונמשיך לתמוך בפעילות זו לטובת קידום התחרות במשק. אנו שואפים להמשך שיתוף פעולה פורה בין שתי המדינות שיביא לצמיחה ושגשוג כלכלי למגזר העסקי בישראל ובסין״.

 

בעקבות משבר הקורונה, בשנתיים האחרונות חלה בעייתיות רבה בשרשרת האספקה העולמית, אשר גרמה לעליית מחירים גלובאלית שמשפיעה גם על ישראל. הנושא דובר במהלך הפגישה ושגריר סין הדגיש כי גם ממשלת סין רואה בנושא חשיבות עליונה.

 

שני הדגיש את חשיבות הפעילות של הממשל הסיני בנוגע לעלויות השינוע הימי בעולם, שזינקו דרמטית פי 7 בעקבות משבר הקורונה. כל סיוע מצד סין למען איזון העלויות לסדר גודל המחירים שהיה קיים טרם משבר הקורונה, יוכל לתרום רבות להיקף פעילות הסחר של סין ככלל, ועם ישראל בפרט.

 

הנספח הכלכלי של סין, מר Zhang Xingfu  ביקש להדגיש את חשיבות שיתוף הפעולה בין שגרירות סין לבין איגוד לשכות המסחר, אשר לא רק תורם לקידום הסחר בין שתי המדינות אלא גם לקידום היחסים בין סין לישראל.

 

סין הינה שותפת הסחר השנייה בגודלה של ישראל בסך היקף הסחר הכולל, ונמצאת במקום הראשון בהיקף הייבוא לישראל נכון לשנת 2021.  

 

על פי ניתוח איגוד לשכות המסחר, בהסתמך על נתוני הלמ״ס, מינהל סחר חוץ וארגון OEC, סך היקף הסחר בסחורות בין ישראל לסין ב-2021 גדל בשיעור מדהים של כ-20% לעומת 2020 ועמד בסוף 2021 על כ-20.4 מיליארד דולר לעומת 17 מיליארד דולר בשנת 2020. הגידול בייצוא מישראל לסין בין השנים 2020-2021 מתון יחסית, כך שמקור העלייה המשמעותית בהיקף הסחר, הוא בגידול בייבוא הסחורות מסין לישראל של כ-26%. גם בהיקף הסחר בשירותים נמצאה עלייה משמעותית, שמוערכת בכ-21.6% בשנת 2021 לעומת 2020.

 

על פי נתוני הלמ״ס, בשנת 2020 הסחר עם סין היווה כ- 10.7% מסך הסחר של ישראל עם העולם וקרוב למחצית מסך הסחר של ישראל עם כלל מדינות אסיה. עיקר הסחר הוא בתחומי: מכונות ומיכון חשמלי; מכשור אופטי ומכשור רפואי; מוצרי צריכה; כימיקלים ומתכות.