שבעת היקבים הגדולים בישראלים מתאחדים

היקבים יציגו במשותף בתערוכת היין המובילה באירופה, שתתקיים בדיסלדורף בשנת היובל ליחסים בין ישראל לגרמניה


10:41 ,16.03.2015 מאת: מערכת פורט2פורט

שבעת יקבי היין הגדולים בישראל - יקב כרמל, יקב רמת הגולן, יקב טפרברג, יקב רקנטי, יקב הרי גליל, יקב תבור ויקב יתיר - ייצגו במשותף את תעשיית היין הישראלית בתערוכת היין המובילה באירופה - PROWEIN.

 

התערוכה תתקיים בשבוע הבא בדיסדלדורף, בגרמניה, ובמסגרתה יציגו יקבים מ-50 מדינות. מארגני התערוכה מעריכים שבימי התערוכה יפקדו אותה  1.2 מיליון מבקרים, 60% מהם מחוץ לגרמניה.

 

שבעת היקבים מהווים יותר מ-60% מסך ייצור היין הישראלי. הם התאגדו לראשונה באופן עצמאי כדי לייצג את ישראל בתערוכה הנחשבת לחשובה ביותר בתעשיית היין העולמית. 

 

לדברי מנהלי היצוא של היקבים, ההחלטה לשתף פעולה ולהציג יחד נובעת בין השאר מההבנה שתעשיית היין הישראלית, ההולכת ותופסת מקום של כבוד בעולם, תוכל לקבל חשיפה ותשומת לב רבות יותר במהלך משותף של כל היקבים יחד.

 

הנספחות המסחרית של מינהל סחר חוץ במשרד הכלכלה בברלין, בהובלתה של חמדת שגיא הנספחת המסחרית, ליוותה את היקבים בתערוכות הקודמות ונרתמה לסייע ולקדם גם בתערוכת היין הנוכחית את הביתן הישראלי.

 

האירוע מתקיים בשנת היובל ליחסים הדיפלומטיים בין גרמניה וישראל ומצטרף לשרשרת האירועים המיוחדים אותם מארגנת הנספחות המסחרית בברלין, המבליטים את היחסים הכלכליים בין המדינות.

 

שוק היין בישראל מתחזק משנה לשנה ומגלגל כ-220 מיליון דולר בשנה. כיום פועלים בישראל כ-250 יקבים, מתוכם כ-50 יקבים מסחריים והשאר יקבי בוטיק. היקף הייצור עומד על כ-40 מיליון בקבוקי יין (כולל תירוש). להערכת מכון היצוא, כ- 20% מייצור היין הישראלי מופנה ליצוא ברחבי העולם.

 

חמדת שגיא: "היין הישראלי הולך ומבסס את מעמדו העולמי כיין איכותי, שעומד בתקני האיכות הגבוהים ביותר ומוערך על ידי מומחי היין המובילים בעולם. המטרה שלנו היא להביאו למדף המכירות התחרותי בגרמניה , בשוק של 82 מיליון צרכנים, שאינו בהכרח מזהה ומכיר את יתרונות היין הישראלי".