תאגיד היטאצ'י מחפש סייבר בישראל

סגן נשיא התאגיד למגיע לביקור בכדי לבחון שיתופי פעולה אסטרטגיים עם חברות סייבר בתחום התשתיות הלאומיות ואבטחת מתקנים


14:02 ,13.10.2015 מאת: מערכת פורט2פורט

במסגרת פעילות וארגון משרד הכלכלה ומכון היצוא יגיע מחר (ד') לישראל סגן נשיא התאגיד היפני היטאצ'י לביקור בן יומיים, בכדי לבחון אפשרויות לשיתופי פעולה אסטרטגיים עם חברות סייבר ישראליות בתחום תשתיות לאומיות.

 

היטאצ'י הינה תאגיד אלקטרוניקה יפני העוסק במגוון תחומים, החל מתשתיות, ציוד רפואי, ציוד לתעשייה ומערכות תקשורת וכלה בציוד ביטחוני. היטאצ'י נמנית על החברות המובילות בעולם בתחום הקמת תשתיות קריטיות והיא מחפשת פתרונות סייבר לאבטחת מתקנים אלה.

 

במהלך הביקור, אותו ארגנו מינהל סחר חוץ במשרד הכלכלה ומכון היצוא הישראלי, ייפגש יוטקה סאיטו עם 11 חברות ישראליות. בנוסף לפגישות, המשלחת, שתכלול עוד שלושה בכירים מחברת היטאצ'י, תיפגש עם המדען הראשי במשרד הכלכלה, הנהלת מכון היצוא ועם ראש מטה הסייבר במשרד ראש הממשלה.

 

הנספחת המסחרית של מינהל סחר חוץ בטוקיו נועה אשר: "נשיא היטאצ'י התרשם מאוד מתעשיית הסייבר הישראלית וביקש לבחון קידום של שיתוף פעולה בין היטאצ'י לחברות ישראליות. לאחרונה מטפלת הנספחות הכלכלית בטוקיו בבקשות רבות של חברות יפניות מובילות בתחומים שונים, המבקשות לאתר טכנולוגיות חדשניות בישראל.

 

"החברות היפניות מדברות היום יותר ויותר על  open innovationורואות בישראל מקור לחדשנות טכנולוגית מתקדמת. בנוסף, חמש חברות יפניות חתמו לאחרונה על תוכנית התאגידים הבינלאומית של המדען הראשי וקול קורא להגשת בקשות במסגרת הסכם המו"פ המשותף ישראל-יפן".

 

מנהל ענף הסייבר במכון היצוא אחיעד אלתר: "חברות הסייבר הישראליות ידועות ביכולותיהן ובטכנולוגיות החדשניות שהן מציגות. במהלך הביקור ייפגש סגן נשיא היטאצ'י עם מגוון חברות בתחום הסייבר, החל מסטארטאפים צעירים וכלה בחברות מבוססות, שהמשותף להן הוא פתרונות טכנולוגים חדשניים וממוקדים להגנה על תשתיות קריטיות. אני רואה במפגש זה הזדמנות עסקית יוצאת דופן עבור החברות הישראליות להרחיב את טווח פעילותן העסקית לעבר יפן".

 

ממינהל סחר חוץ נמסר כי משרד הכלכלה הגדיר את יפן כמדינת יעד לקידום הסחר וההשקעות עמה ופועל להרחבת הקשרים עמה. ההיקף הכולל של הסחר בסחורות בין ישראל ליפן היה כ-2.3 מיליארד דולר בשנת 2014, כאשר היקף היצוא ליפן היה כ-800 מיליון דולר והיקף היבוא כ-1.5 מיליארד דולר.