חברת הספנות CMA CGM תרכוש 25% מחברת CEVA

תשקיע כ-460 מיליון דולר במסגרת ההנפקה הקרבה של חברת הלוגיסטיקה בבורסה של שווייץ. חברת הספנות: הדבר נעשה מתוך מטרה להגדיל את הנוכחות במגזר הלוגיסטי, נשקיע בפיתוח שירותים משותפים. קרגו אמרפורד: רואים בכך הזדמנות להרחבת שיתופי הפעולה עם לקוחות גלובליים


11:44 ,22.04.2018 מאת: מערכת פורט2פורט

חברת הספנות הצרפתית CMA CGM בבעלות משפחת סעדה ובראשות היו״ר רודולף סעדה הכריזה כי חתמה על הסכם במסגרתו תרכוש קרוב ל-25% ממניות חברת הלוגיסטיקה CEVA, שחקנית מובילה בתחום הלוגיסטיקה העולמית, וזאת במסגרת ההנפקה הקרבה של חברת הלוגיסטיקה בבורסת SIXשל שווייץ. 

 

מחברת הספנות נמסר כי היא תשקיע בין 391 ל-463 מיליון דולר ברכישת 25% ממניות החברה בעת ההנפקה, וכי הדבר נעשה מתוך מטרה להגדיל את נוכחותה במגזר הלוגיסטי, ״עסק שקרוב מאוד לתחום הספנות״, כדברי הודעת החברה. החברה ציינה כי הדבר ייעשה לאחר שכל האישורים הרגולטוריים יתקבלו כנדרש. 

 

מחברת הספנות נמסר עוד כי לאחר השלמת התהליך בהצלחה היא תמנה שני מנהלים מטעמה לדירקטוריון חברת CEVA. שתי החברות הסכימו לחקור ולחפש אחר הזדמנויות לעבודה משותפת לטובת פיתוח שירותים משותפים, וזאת על פי תנאים שיוגדרו בחודשים הקרובים.

 

לחברת הלוגיסטיקה CEVA, אשר נחשבת כאמור למובילה עולמית בתחום הלוגיסטיקה, למעלה מ-56 אלף עובדים ברחבי העולם והיא פועלת בכ-160 מדינות. החברה דיווחה על הכנסות של למעלה מ-7 מיליארד דולר בשנת 2017. חברת CEVA נחשבת לחברה החמישית בעולם בתחום הלוגיסטיקה החוזית והיא מספקת פתרונות לכל אורך שרשרת ההספקה ומחזיקה במחסנים בשטח כולל של למעלה מ-9 מיליון מ״ר בכ-750 אתרים ברחבי העולם. החברה אף דורגה במקום העשירי בתחום השילוח הבינלאומי והיא נחשבת לבעלת אחיזה משמעותית בשוק באסיה. לחברה לקוחות מהשורה הראשונה בתחום המכוניות, מוצרי צריכה וקמעונאות, בהם אי-קומרס, תעשייה, טכנולוגיה ומגזר הרפואה. 

 

נציין כי חברת CEVA מיוצגת בישראל באופן בלעדי על ידי חברת קרגו אמרפורד.

 

מהנהלת קרגו, ציינו בתגובה לידיעה כי ״אנו שמחים על הצטרפותה של חברת הספנות השלישית בגודלה בעולם כבעלת מניות בחברת CEVA, השותפה הלוגיסטית שלנו. מהלך זה מהווה הבעת אמון גדולה בחברת CEVA כמשלח גלובלי וכספק לוגיסטי עולמי. ללא ספק, שותפות זאת מהווה מנוף צמיחה משמעותי ל-CEVA ובעקבות כך גם לקרגו אמרפורד. אנו בחברת קרגו אמרפורד רואים בכך הזדמנות להרחבת שיתופי הפעולה עם לקוחות גלובליים בתחום הים והאוויר ובתחום הלוגיסטי״.

 

מחברת קרגו אמרפורד נמסר עוד כי ״עיתוי המהלך משתלב היטב עם הרחבת הפעילות הלוגיסטית של קבוצת קרגו אמרפורד, עם המעבר הצפוי למרלו״ג החדש והמתקדם במודיעין המשתרע על שטח של 26 אלף מ״ר באוקטובר הקרוב״.