כנס PORT2PORT: יו״ר רשות החדשנות בפאנל מומחים על השרשרת הלוגיסטית

ד״ר עמי אפלבום ישתתף בפאנל מומחים בנושא ״חדשנות פורצת דרך בשרשרת הלוגיסטית״. ד״ר אפלבום: ״אם אתם סטארט אפ או חברה מתחילה תבואו לרשות לחדשנות״


10:48 ,14.05.2018 מאת: מערכת פורט2פורט

כנס PORT2PORT 2018 יארח השנה את המדען הראשי של משרד הכלכלה והתעשייה אשר משמש כיו״ר רשות החדשנות, ד״ר עמי אפלבום. תפקידו של המדען הראשי עבר שינוי מהותי בשנת 2016 ומאז תפקיד המדען הראשי עבר מטמורפוזה והפך להיות יו״ר רשות  החדשנות. במסגרת תפקידו אחראי יו״ר רשות החדשנות על הגברת הפריון בתעשייה, וקידום חדשנות כמנוף לצמיחה כלכלית בתרומה לתוצר הלאומי וביצירת תעסוקה איכותית. 

 

ד״ר אפלבום, אשר ישתתף במסגרת הוועידה בפאנל מומחים בנושא ״חדשנות פורצת דרך בשרשרת הלוגיסטית״ יביא לפאנל הן את ניסיונו כיו״ר החדשנות אשר פוגש מדי יום יזמים וחברות סטארט-אפ המבקשות לקבל תמיכה מהרשות לחדשנות והן את הניסיון הלוגיסטי שרכש עת היה מנהל בכיר בחברת KLA Tencorושאף לצמצום מקסימלי של מלאים. 

 

בראיון שערכנו עם ד״ר עמי אפלבום במגזין PORT2PORT האחרון הוא הדגיש כי חשוב לו ש״כל אדם יידע שאם יש לו תעשייה שהוא רוצה להקפיץ אותה קדימה הוא יכול לבוא לרשות החדשנות. אם אתם סטארט אפ או חברה מתחילה תבואו לרשות לחדשנות כי אנחנו נותנים מענק או הלוואה מותנה, והרשות לא מנכסת לעצמה חלקים בחברה. אנחנו לא מסתכלים פר ענף אלא תומכים בכל הענפים אבל יש העדפה לעסקים בפריפריה, ולחברות בתחום ההייטק כי הן מביאות ערך גבוה יותר. אנחנו גם נותנים העדפה למקומות בהם יש כשל שוק, כלומר, הכסף הפרטי לא זמין בתחומים או בשלבים אלו בכדי לבצע בטא-טסט או פיילוט״. 

 

ד״ר אפלבום אף התייחס לתחום הסטראט-אפים בתחום ההובלה הימית והלוגיסטיקה וטען כי ״אם התחום הזה לא יהיה הייטקיסטי מלכתחילה תהיינה עלויות גבוהות. צריך לשכוח ממשאיות ומחסנים כי לוגיסטיקה טובה זה מינימום משאיות ומינימום מחסנים. המשאיות נוסעות צד אחד ריקות ורק אם יחזרו מלאות הן תהיינה יעילות. ההסתכלות הלוגיסטית צריכה להיות מהספקים אל המשווקים - זה הדבר הבסיסי שכל מנהל מפעל צריך לעשות לו אופטימיזציה ולהמשיך לשפר ללא הפסקה. הלוגיסטיקה ממשיכה לאתגר והיא זאת שמביאה את הערך ומעלה את הפריון של המדינה ואסור לנוח בנושא הזה״.

 

כאמור, ד״ר עמי אפלבום, יו״ר רשות החדשנות, ישתתף בפאנל מומחים בנושא ״חדשנות פורצת דרך בשרשרת הלוגיסטית״ שיתקיים במסגרת כנס PORT2PORT 2018 ב-20 ביוני בגני התערוכה בתל אביב (ביתן 2). לפרטים והרשמה לחצו כאן.