במסגרת הקיצוצים: טבע תמכור את המחסן הלוגיסטי בשוהם

עלות הקמת המרכז הממוקם באזור התעשייה חבל מודיעין ליד שהם היתה למעלה מ-100 מיליון דולר. מדובר במרלו״ג הגבוה ביותר בארץ


13:04 ,13.12.2017 מאת: מירב רונן

 

על פי פרסומים בעיתונות הישראלית, לצד קיצוצים מאסיביים של 50% במצבת כוח האדם של חברת טבע בישראל בכוונת החברה למכור מספר חברות שבבעלותה על מנת לגייס כספים. בין היתר פורסם כי בכוונת טבע למכור את המחסן הלוגיסטי שלה בשוהם.

 

על פרסומים בעיתון ״כלכליסט״ בישיבה של חברי הדירקטוריון שנערכה אמש (ג׳) אמר אחד מחברי הדירקטוריון במהלך הישיבה: ״לניסנקורן אין כוח, כחלון עובד אצלנו, הם לא יעשו כלום, תפעלו מהר ובכל הכוח״. נציין כי טבע מתכוונת להוציא ביממה הקרובה הודעה רשמית על פרטי התוכנית.

 

באתר האינטרנט של חברת טבע מצוין כי ״המרכז הלוגיסטי בשוהם הוא אחד המרכזים הלוגיסטיים הגדולים בעולם לאחסון ושינוע של תרופות וציוד רפואי. עלות הקמת המרכז הממוקם באזור התעשייה חבל מודיעין ליד שהם היתה למעלה מ-100 מיליון דולר, ונמשכה כשנה וחצי בלבד״.

 

על פי אתר האינטרנט של החברה שטחו הכולל של המרכז 77,000 מ"ר, מתוכם 50,000 מ"ר שטח בנוי. אורך הבניין מקצה לקצה 400 מטרים. ברחבי המרכז 4,200 טון מדפים, מתזי כיבוי באורך העולה על 70 ק"מ ומחסנים אוטומטיים הנישאים לגובה של כ-42 מטרים מעל פני הקרקע, כגובה בניין בן 12 קומות. במרכז נעשה שימוש בטכנולוגיה חדשנית, מהמתקדמות ביותר בעולם, המבוססת על מערכות אוטומטיות של ליקוט ואחסון הכוללת בין היתר 11 עגורנים ומערכות ליקוט אוטומטיות מהירות שיאפשרו הכנה של 1000 חבילות תרופות בשעת עבודה בודדת. במרכז מתאפשרת פריקה ממוכנת אשר מקצרת את זמן הפריקה וההעמסה של 24 משטחים משעה לעשר דקות. המשאיות ייפרקו ויועמסו באמצעות 82 עמדות ייעודיות.

 

על פי הערכה של מומחים מתחום המרכזים הלוגיסטיים, חברות ישראליות יתקשו לרכוש את המרלו״ג של טבע. ייתכן וחברת אמזון, אשר על פי פרסומים שונים הביעה עניין להיכנס לשוק הישראלי ואף ככל הנראה החלה בחיפושים אחר מקומות מתאימים עבורה, יכולה למצוא עניין במרלו״ג של טבע.