ארגון מנהלי הרכש הגיש התנגדות לאישור בנק ישראל כמנהל מידע אשראי

יו"ר הארגון משה יחזקאל ביקש מיו"ר הוועדה ח"כ איתן כבל לאפשר לו להרחיב על ההתנגדות, בטענה שעדיין חסרות חוות דעות בנוגע לתפקוד הבנק


10:43 ,16.12.2015 מאת: מערכת פורט2פורט

יו"ר ארגון מנהלי הרכש והלוגיסטיקה משה יחזקאל הגיש ליו"ר ועדת הכלכלה בכנסת ח"כ איתן כבל התנגדות לכך שבנק ישראל יחזיק, ינהל ויאסוף מידע על חברה או אדם פרטי.

 

מדובר בדיון שעסק באישור מרבית החוק (מעל 100 סעיפים), שבו מסתמן  אישור לכך שבנק ישראל יחזיק את נתוני האשראי של אנשים או ארגונים, כולל איסוף מידע.

 

החוק מבהיר בצורה חד משמעית שאיסוף מידע ייעשה רק על ידי בנק ישראל. לדברי יחזקאל, מדובר בחוק שהוא בלתי אפשרי, אינו גמיש לקבלת אינפורמציה מיידית, לא יאפשר לחברות בענפים שונים להעביר מידע ביניהם, ובכך לעצור סיכון שהחייב יפנה לחברה מקבילה בדרישה לאשראי.

 

בנוסף טען יחזקאל שלשכות פרטיות למידע יהפכו להיות צינור לאינפורמציה שתתקבל מבנק ישראל בלבד uלא תתאפשר ללשכות לשנות או להוסיף פרטים למידע.

 

בפנייתו לכבל כתב יחזקאל ש"בנוסף להיותי יו"ר ארגון הרכש והלוגיסטיקה בישראל, אני בעלים של חברת עמילות מכס / שילוח בינלאומי, שהוא הגוף הגדול ביותר לאשראי חוץ-בנקאי. קיים ערפל לצורת המשך עבודתנו כאשר הלשכות הפרטיות שאנו עומדים מולן היום לקבלת מידע ייסגרו ואנו נאלץ לעבוד מול בנק ישראל.

 

"זמן התגובה במידע אשראי חייב להיות מידי. קשה להאמין שגוף כמו בנק ישראל יופעל ויתנהל באותה יעילות כמו עסק פרטי. אין ספק שבנק ישראל יהיה יעיל יותר בקביעת הנהלים ובפיקוח על מאגר נתוני האשראי מאשר להפעיל אותו. כמו כן, לא יעלה על הדעת שבכל תקלה או בעיית שירות בנק ישראל יבדוק את עצמו בפרט במידה ומאגר הנתונים ייפרץ.

 

"אני בתקווה שתבוצע חשיבה נוספת. חסרות בוועדה חוות דעת מגופים גדולים הצורכים אשראי, שיצביעו על הבעיות שיוצרו במידה ומאגר הנתונים יטופל וינוהל על ידי בנק ישראל. אודה לך על אפשרות להרחיב בנושאים אלו בוועדת הכלכלה".