מדד מנהלי הרכש: המשק היצרני ממשיך בהתרחבות

רכיב ההזמנות ליצוא עלה בחודש מרץ ב-8.6 נקודות, ושב להצביע על התרחבות בפעילות התעשייתית. מדד הרכש העולמי ירד ב-0.7 נקודות. בנק הפועלים: . ההזמנות ליצוא רשמו החודש עלייה חדה


12:29 ,22.04.2018 מאת: מערכת פורט2פורט

מדד מנהלי הרכש של ארגון מנהלי הרכש ולוגיסטיקה ובנק הפועלים לחודש מרץ 2018 עלה ב-1.1 נקודות לרמה של 54.7 נקודות. המדד מצביע זה החודש הרביעי ברציפות על התרחבות בפעילות. רכיב ההזמנות ליצוא עלה החודש ב-8.6 נקודות, ושב להצביע על התרחבות בפעילות התעשייתית.

 

מדד מנהלי הרכש העולמי, שמפרסם בנקJPMorgan  ירד בחודש מרץ 2018 ב-0.7 נקודות לרמה של 53.4 נקודות. זהו החודש השלישי ברציפות בו נרשמת ירידה במדד הגלובלי. מדדי מנהלי הרכש בעולם נמצאים עדיין ברמות גבוהות ביחס לעבר, אם כי במרבית המדינות נרשמה החודש האטה במגמת ההתרחבות. 

 

כלכלני בנק הפועלים מציינים בסקירתם החודשית כי מדד מנהלי הרכש בישראל ממשיך להצביע על התרחבות. ״בניגוד למגמה העולמית, החודש נצפתה בישראל האצה במגמת ההתרחבות. ההזמנות ליצוא רשמו החודש עלייה חדה, לאחר שבחודש הקודם הן ירדו ואף הצביעו על התכווצות, ואילו ביתר הרכיבים העיקריים נרשמה החודש ירידה קלה אך רמתם נותרה גבוהה והם מצביעים גם כן על התרחבות בפעילות. יצוא הסחורות במגמת שיפור, זאת ככל הנראה על רקע העלייה בסחר העולמי השנה. בנתוני סחר חוץ, שמפרסמת הלמ״ס, נרשמת מזה מספר חודשים התאוששות, בעיקר בהשפעת עלייה חדה ביצוא רכיבים אלקטרוניים (מפעל אינטל החדש) וביצוא כימיקלים״.

 

מדד מנהלי הרכש בישראל ממשיך זה החודש הרביעי ברציפות להימצא במגמת התרחבות והחודש אף נצפתה התעצמות נוספת בעוצמה של ההתרחבות. הערך שנמדד החודש עומד על %54.7 לעומת ערך של 53.6%  שנמדד בחודש הקודם (סדרתנתוניםמנוכהעונתיות), עליה קלה של 1.1% לעומת הערך שנמדד בחודש הקודם. החודש כל הרכיבים המרכזיים והחשובים של המדד נמצאים בהתרחבות כולל רכיב מחירי חומרי גלם. רכיב הביקושים ליצוא שב החודש להתרחבות. רכיבי זמני האספקה ממשיכים גם החודש להימצא בהתכווצות.