FedEx רושמת עליות, בלדרות האקספרס בצרות

החברה הודתה שלא היתה זריזה מספיק בכדי להתאים את השירות עם הירידה בדרישה הגלובלית. עתה היא נאלצת לבטל טיסות, להוציא מטוסים משירות ולהעלות את מחירי השילוח


00:00 ,24.09.2012 מאת: מערכת פורט2פורט

למרות אזהרות שהכנסותיה יהיו מתחת לציפיות, התוצאות בפועל של ענקית השילוח הבינלאומי FedEx מרמזות על הכיוון הבלתי ידוע של הכלכלה העולמית.

במחצית הראשונה של השנה דיווחה החברה על עלייה של 3% בהכנסות בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד, עד כדי 10.79 מיליארד דולר, אולם חטיבת בלדרות האקספרס, החטיבה הגדולה של החברה, דיווחה על עלייה של פחות מ-1% בהכנסות, עד כדי 6.63 מיליארד דולר.

הכנסות החברה כתוצאה מפעילות עלו ב-1%, עד כדי 742 מיליון דולר, אולם הכנסות חטיבת בלדרות האקספרס כתוצאה מפעילות ירדו ב-28%, עד כדי 207 מיליון דולר. זאת לאור היחלשות השוק הגלובלי והצמצום הרבה בייצור מסביב לעולם.

לדברי מנכ"ל החברה פרד סמית, FedEx לא היתה מסוגלת לחתוך בהוצאות בצורה מהירה מספיק בכדי להתמודד עם הירידה בדרישה. ההסבר דומה לזה שניתן בשנה שעברה, אז נתפסה החברה עם קיבולת גדולה מדי באזור הטראנס-פאסיפי יחסית לדרישה. סמית הוסיף, שלמרות הירידה החדה בשוק בלדרות האקספרס, החברה רשמה עלייה נאה בחטיבת המטען האווירי.

לאור התוצאות, נאלצה החברה לבצע שורה של פעולות, על מנת לחסוך בהוצאות. בין הפעולות: צמצום מספר הטיסות, הוצאת מטוסים משירות והצעה לפרישה מוקדמת לעובדים. החברה גם מעלה את מחירי המשלוח החל ב-1 בינואר 2013.

דווקא חטיבת הקרקע של החברה רשמה תוצאות מרשימות, עם עלייה בהכנסות של 8%, עד כדי 2.46 מיליארד דולר, ועלייה של 9% בהכנסות כתוצאה מפעילות, עד כדי 44 מיליון דולר.

חטיבת המטען של החברה רשמה גם היא עליות בהכנסות, של 5%, עד כדי 1.04 מיליארד דולר, כשההכנסות מפעילות עלו ב-114%, עד כדי 90 מיליון דולר.