טיוטת ההסדר לרכישת אגרקסקו ע"י כסלו

תרכוש את פעילות אגרקסקו בכ-18 מיליון יורו ויחד עם המזומן שבקופה ומימוש נכסי הנדל"ן של אגרקסקו, יועמדו לה מקורות בסך של כ-58 מיליון יורו. באמצעות מקורות אלו, תצטרך החברה לפרוע חוב כולל של כ-175 מיליון יורו


00:00 ,25.08.2011 מאת: מערכת פורט2פורט

הערב תתקיים אסיפת הנושים לעיון מעמיק בטיוטת ההסדר שהתגבש מול קבוצת כסלו שהגישה הצעה לרכישת אגרקסקו. בהוראת בית המשפט, ימים ספורים לפני תום צו הקפאת ההליכים, יציג נאמן החברה הד"ר שלמה נס בפני בעלי האג"ח את ההסדר האפשרי למכירת החברה. צו הקפאת ההליכים הוארך מעת לעת והוא בתוקף עד לבוקר הדיון הבא מול השופטת ורדה אלשייך ב-30 לחודש.

 

כזכור, הדיון הקודם התקיים ב-10 לחודש ובו הציג הד"ר נס שתי הצעות לקניית החברה: האחת של חברת ורטיקל קפיטל גרופ והשנייה של חברת כסלו. בית המשפט קבע כי הצעתה של "ורטיקל קפיטל גרופ" אינה ראויה ואילו הצעת כסלו אינה פסולה והיא אף מתווה להצעות נוספות לרכישה.

מקריאת הטיוטה של הצעת ההסדר נראה כי, קבוצת כסלו תרכוש ככלהנראה את פעילות החברה בכ-18 מיליון יורו, ויחד עם המזומן שבקופה ומימושנכסי הנדל"ן של אגרקסקו, יועמדו לה מקורות בסך של כ-58 מיליון יורו. באמצעות מקורות אלו, תצטרך החברה לפרוע חוב כולל של כ-175 מיליון יורו.עדיפות ניתנת לנושים המובטחים – לאומי, פועלים, דיסקונט ומזרחי טפחות,שיקבלו כ-30 מיליון יורו. במקביל זכאים העובדים והרשויות המקומיות לקבלת 3מיליון יורו בדין קדימה. סך המקורות שיוותרו באגרקסקו, לאחר פרעונות אלו,יסתכמו בכ-22 מיליון יורו – שיחולקו בין בעלי האג"ח, בעלי האוניות ונושיםנוספים, כל אחד על פי חלקו היחסי.

עוד יש לקחת בחשבון כי, בעלי האג"ח זכאים לחוב של כ-29 מיליון יורו, בעליהאניות תובעים כ-66 מיליון יורו, והנושים הנוספים כ-45 מיליון יורו. לפיכך,חלקם של בעלי האג"ח מסך החוב שאינו מובטח עומד על כ-20%. זה יהי גם חלקםב-22 מיליון היורו שיוותרו לאחר התשלום לנושים המובטחים.

עדיין לא ברור האם יסכימו בעלי האג"ח להסדר זה וכאמור, הערב תתקיים אסיפת הנושים של החברה וביום שלישי הבא יתקיים דיון ביהמ"ש.