מהפך

בשקט בשקט ודווקא בזמן המשבר הכלכלי, התחזקה חברת געש בתחום השילוח הבינלאומי. בעזרת גישה ממוקדת שירות לקוחות מתכוונים בחברה להגדיל את נתח השוק שלה בחודשים הקרובים. והיד עוד נטויה


00:00 ,27.01.2011 מאת: מירב רונן

רונן סימג'י, המנכ"ל והבעלים של חברת געש, הוא שם מוכר בתחום עמילות המכס בישראל. את החברה בראשה הוא עומד כיום, הוא הקים בשנת 2002 ביחד עם אשתו דליה סימג'י, וזאת לאחר שהשניים עבדו כשכירים בחברות שונות , הוא בתחום עמילות המכס, והיא בשילוח הבינלאומי. יום אחד החליטו השניים כי אפשר לעשות את הדברים אחרת, בצורה מקצועית יותר, אמינה יותר, טובה יותר.

בראיון שערך מגזין PORT2PORT עם רונן סימג'י במשרדי החברה ביהוד, הוא מספר על הגידול העצום בפעילות החברה בשלוש וחצי השנים האחרונות, וזאת הודות להתמקדות בפעילות השילוח הבינלאומי. סימג'י רוצה לבשר לשוק השילוח הישראלי כי געש אולי החלה את דרכה כחברה המתמחה בתחום העמילות, אבל בשקט בשקט בשלוש השנים האחרונות החברה חיזקה באופן משמעותי את פעילות השילוח הבינלאומי והיא מתכוונת לכבוש לעצמה נתח שוק חדש בחודשים הקרובים. לשם כך החברה עוברת בימים אלה מיתוג מחדש אשר מדגיש את המהפך שעובר על החברה ומציג אותה בפני הלקוחות הפוטנציאליים כחברת שילוח ימי ואווירי לכל דבר.

רונן סימג'י: "אנחנו מוכרים כחברה גדולה מאוד בתחום עמילות המכס, למעשה החברה עבדה בשנותיה הראשונות רק בתחום העמילות, לרבות כספקית שירות לחברות הבלדרות הגדולות. בנוסף, אני משמש מזה כשמונה שנים יועץ בתחום המכס לחטיבת הבלדרות בלשכת המסחר. אנחנו ממותגים אולי כגוף חזק מאוד בתחום העמילות, אבל אנחנו חזקים מאוד גם בתחום השילוח, הן בים והן באוויר. בשלוש השנים האחרונות גדלנו מ-10 עובדים ל-65 עובדים.

נכון להיום חברת געש מטפלת בלמעלה מ-10,500 רשומונים כל חודש. בתוך הרשומונים הללו ישנם מאות רשומוני בלדרות "רשומונים קולקטיביים" אשר מאגדים בתוכם אלפי משלוחים עבור לקוחות שונים, וזה מסתכם בעשרות אלפי משלוחים המטופלים בכל חודש באמצעות אנשי געש, על כל המשתמע מכך. "יש לנו צוות גדול של עמילות מכס הכולל בתוכו שמונה מסווגים ועוד כמה מתלמדים. למיטב ידיעתנו, אין אף חברת עמילות מכס בארץ שמגיעה לכמויות ולמספרים הללו" אומר סימג'י.

סימג'י מציין כי, "ממש עד לאחרונה, במשך כ-17 שנים, אנו טיפלנו בשחרור ממכס עבור הלקוחות של חברת הבלדרות UPS, הן כשכירים עובדי החברה, ולאחר מכן כחברה פרטית, כספקית שירות חיצונית, ובנוסף אנו מספקים שירות עמילות המכס עבור חברות בלדרות נוספות. הודות לידע שלנו וניסיוננו הרב, זכינו במכרז של חברת דואר ישראל, במסגרתו אנו מאפשרים לחברת הדואר לנהל את תהליכי השחרור ממכס של משלוחי הדואר, כך שלקוחות החברה יוכלו לקבל שירות של משלוחים משוחררי מכס עד הבית (משלוחי ה-EMS) כנהוג בחברות הבלדרות. זהו שדרוג בשרות הניתן ללקוחות הדואר. איכות העבודה מאוד משמעותי עבורנו, אני יכול לומר שהרקורד החיובי שלנו מול המכס הוא גבוה מאוד, ועל כך גאוותנו".

את הגידול בפעילות החברה בשנים האחרונות יש לייחס בעיקר לפעילותה בתחום השילוח הבינלאומי - תחום שהחברה שמה עליו דגש רב.

רונן סימג'י: "בשנת 2005 הצטרפנו לרשת HFTN, שהיא רשת גלובלית של סוכנים אשר ניתן להשתמש בשירותים שלה ברחבי העולם באמצעות הסוכנים המייצגים. העובדה שהפכנו לחלק מרשת בינלאומית נותנת לנו למעשה פריסה גלובלית, זה איפשר לנו לפעול בכל מקום בעולם. הלקוחות כבר מכירים אותנו ואת המסירות שלנו לעבודה, הם מעריכים את הידע והמקצועיות שלנו. הרי במהלך השנים נחשפנו למגוון רחב של סחורות דרך עבודת העמילות, כך שאנחנו מסוגלים למעשה לטפל בכל סוגי המשלוחים ולהתחרות מול חברות השילוח הגדולות בישראל. אני מאמין שתוך שלוש-ארבע שנים חברת געש תמוצב בשורה הראשונה עם החברות הגדולות בתחום השילוח".

סימג'י מעיד על עצמו כי הוא מנכ"ל מסוג קצת שונה. הוא מספר כי עד היום הוא משתדל להקדיש יום אחד בשבוע לעבוד לצד עובדי החברה במחלקותיה וסניפיה השונים, בנתב"ג, ביהוד, ובדואר. לדבריו, "העבודה ביחד עם עובדיי, בין עם זה לצד המסווגים ואנשי העמילות ו/או השילוח והתפעול, ממשיכה להעשיר אותי בצורה מקצועית, ובמקביל מעניקה לי את האפשרות להמשיך ולתרום לעובדיי מהידע והניסיון הרב שצברתי במשך השנים, אני מרגיש שהפעילות בשטח תורמת לחיבור שלי הן לעובדים והן ללקוחות החברה".

כמו כן, הוא תמיד זמין ללקוחות החברה, ועונה על שאלות ופניות דחופות גם אם זה בשעות המאוחרות בלילה. "אם הלקוח התקשר בשעה מאוחרת, סימן שזה חשוב לו", הוא אומר. סימג'י מספר כי הקשר עם הלקוחות, כמו גם טיפוח העובדים וההשקעה בידע המקצועי שלהם, הינו הבסיס המרכזי להצלחה הגדולה של חברת געש בארבע השנים האחרונות.

רונן סימג'י: "היתרון שלנו הוא השירות. הלקוח אצלנו יכול לקבל תשובות בטלפון אחד, ולא לחכות שעות עד שמישהו יחזור אליו. הלקוח מקבל אצלנו שירות עד השעות המאוחרות, ויש לנו גם צוות גיבוי לאחר שעות העבודה הרגילות. אנו זמינים כל הזמן, ללקוחות געש אין בעיה לפנות למנכ"ל. גם בשעות מאוד לא שגרתיות, מה יש לנו להציע ללקוח, אם לא את השירות?"

כאמור, לאחר שהתקבלה החלטה אסטרטגית להיכנס לתחום השילוח, וההצטרפות לרשת הסוכנים העולמית HTFN, נעשתה בגעש עבודת הכנה יסודית ומקיפה - גויסו אנשי מכירות, אנשי שירות לקוחות, צוותי תפעול, נפתחו קורסי לימוד והעשרה בתחום השילוח והעמילות, והחברה החלה לשווק בהצלחה רבה את שירותי השילוח שלה ללקוחותיה, תוך שהיא משתמשת בשרותי הרשת העולמית.

רונן סימג'י: "לקראת המהלך הזה, פנינו אל טובי המדריכים המומחים בענף. העברנו לעובדים קורסים של שילוח בינלאומי, וכן בחינות פנימיות, לאחר מכן שלחנו אותם לבחינות חיצוניות. אחוזי ההצלחה במבחנים היו גבוהים ואנחנו נהנים מהתוצאות. רוב העובדים שהצטרפו לחברה לא עזבו מעולם. כוח האדם יציב ומקצועי ביותר,

הם 'מושכים הנד-ברקס' כמו שאני אומר, וזה סימן בשבילי שזה מקום עבודה טוב לעובדים, ואנחנו מאוד שמחים על כך מכל הסיבות- המקצועיות, הוותק, הסיפוק בעבודה".

רונן סימג'י מספר כי פעילות החברה בתחום השילוח הבינלאומי גדלה במיוחד בשנת 2009, "שנת המיתון"

- מה ההסבר לכך שפעילות השילוח שלכם גדלה מאוד דווקא בזמן המשבר?

רונן סימג'י: "אני מנסה להיות הוגן. אני חושב שלחברות בסדר גודל כשלנו, בעיקר החברות שמתפתחות בתחום השילוח, כל לקוח חדש הוא לקוח טוב,הוא ברכה, אנחנו שומרים עליהם ונהנים מאמונם עד היום. בתקופת המשבר לחברות הגדולות היה הרבה יותר קשה, הייתה נדידה, לקוחות חיפשו פתרונות יותר טובים, יותר זריזים ויותר יעילים. ואנחנו היינו שם בשבילם, מתוך החלטה חד משמעית שזה זמן המבחן שלנו, ועל כן דווקא כשהיה המשבר, או אז אנחנו גייסנו אנשי שירות לקוחות ואנשי מכירות והיינו יותר בשטח. בדיעבד ברור לנו שהחלטתנו הייתה נכונה.

- אתה יכול לתת דוגמאות לפעילות מעניינת שלכם מתחום השילוח?

אכן, ממש לא מזמן שינענו לארץ מפעל שלם מנובורוסיסק ברוסיה. המפעל, שהיה מיועד לחציבת מחצבים בנגב, הגיע לאשדוד כשהוא תופס רבע מנפח האונייה. אנשינו חולקו לצוותים שונים שליוו באופן צמוד את שיירת המובילים, משלב הפירוק מהאונייה בנמל, כולל שלב ההובלה וההגעה אל המפעל, בנוסף פיקחנו על פירוק המשאיות והצבת המכונות במפעל. כל זה במקביל ותוך סינכרון זמנים מדויק של הגעת המשאיות אחת אחרי השניה בתזמון מושלם בין צוותי געש בנמל ובשטח לאנשי המפעל, במפעל המתין צוות מומחים שהגיע במיוחד מחו"ל כדי להרכיב את המכונות, הפרוייקט כולו התנהל כמבצע צבאי, הגעת המכונות למפעל והרכבתם בוצעה ללא כל שהיות ועיכובים. זוהי דוגמא לפרויקט שנעזרנו בו ברשת הסוכנים העולמית בה אנו חברים.

- היכן נמצאים הסניפים שלכם?

רונן סימג'י: "הנהלת החברה וחלק ממחלקת השילוח והעמילות יושבים כאן, במשרד הראשי ביהוד. יש לנו מחלקה גדולה באגף הבלדרות בנתב"ג וזה מיקום היסטורי. יש לנו משרד גדול מאוד בדואר כלשכת שירות לקהל הרחב, והן בקומת המיון בציר הראשי של הפעילות בתל אביב. בנוסף, יש לנו סניפים בנמלים הימיים בחיפה ואשדוד, וגם בירושלים.

- לרוב חברות השילוח יש מחסנים לוגיסטיים לתמיכה בפעילות. גם לכם יש מחסנים כאלה?

רונן סימג'י: "אנחנו עובדים עם מחסנים לוגיסטיים בשיתוף פעולה מלא.

- אילו עוד תוכניות יש לכם לעתיד?

רונן סימג'י: "אנחנו מתכוונים להיכנס לתחום ה-TPL, והתעבורה היבשתית. כניסה אל התחום הלוגיסטי היא מבחינתנו MUST ואנו מתכוונים להתחיל לספק את השירותים הללו ללקוחותינו.

- יש איזו חברה בארץ שהיא סמן ימיני עבורכם? שהייתם רוצים להידמות לה?

רונן סימג'י: "אם מסתכלים על ההתפתחות של חברות בתחום שלנו, אפשר לראות שחברות מחו"ל נכנסו מתוך מטרה לפעול כאן. כלומר, זה נעשה כחלק מראייה עסקית גלובלית של חברות בינלאומיות שהפנימו שכדאי להיות חלק מהטרייד הישראלי. הצורך של חברת געש להיות גורם מוביל ומשפיע בתחום השילוח נובע מתוך ההבנה שברמה המקומית אנחנו מאוד טובים. התפתחנו מחברה קטנה, כולנו וזה כולל אותי, עבדנו בשטח, כל אחד מאיתנו עבד כשכיר החל מהרמות הכי בסיסיות בתחום הזה, אנחנו מכירים מצוין את הענף, כולנו צמחנו, אנחנו סוכני מכס ומשלחים עם ניסיון ועם מאגר לקוחות מאוד גדול. אנו כל כך גאים במה שהשגנו לבד ובכוחות עצמנו.

אנחנו מקבלים מחמאות מקהל הלקוחות שלנו על עבודה מעולה. העובדה היא שחברת געש צמחה מהשורות, הודות לטיפול שלה בלקוחות. הפן האישי ותשומת הלב על כל המרכיבים והצרכים של הלקוח היא נר לרגלינו, עצם העובדה שלקוח מקבל מאיתנו שירות ומקצוענות ברמה כוללת חשובה לנו מאוד.

- אתם לא חוששים מכך שאולי תגדלו מהר מדי?

רונן סימג'י: "אנחנו מודדים כל הזמן את תהליך הגדילה שלנו. זה נכון שבשנתיים-שלוש האחרונות גרף הגדילה שלנו היה בסקאלה מאוד חדה כלפי מעלה. זה טוב מאוד, אנחנו מאוד מרוצים. אולם אנו לא נותנים לזה לעלות לנו לראש, אנו נשארים עם רגליים בקרקע ובשליטה. חשוב לנו להישאר מאוד ממוקדים בהקשר לפעולות שאנו מבצעים ולתוצאותיהן. לא נרוץ יותר מדי מהר אם נרגיש שהתהליך לא מגיע בד בבד עם השירות המצוין שאנו רוצים לספק ללקוח.

אנחנו למודי ניסיון, ראינו חברות שגדלו מהר מדי והתחילו להתפזר ולהתבזר ולא הצליחו לתת את השירות ללקוחותיהן, לא סיפקו להם את תשומת הלב הנכונה, והפסידו אותם. אנו מאד רגישים למתרחש, לא ניתן לזה לקרות. אנו נמשיך לגדול באופן מדוד וחכם, ניתן ללקוחותינו את השירות הטוב ביותר שניתן לתת, ניכנס לתחום הלוגיסטיקה ולהובלה היבשתית מכיוון שאנו מרגישים שהיכולת שלנו מאפשרת לנו לעשות את זה. ועדיין יש עוד תחומים נוספים בענף שאנחנו רוצים לעשות, אנו נבדוק, נלמד אותם, וברגע המתאים, ניישם.

- ולסיום?

רונן סימג'י: "את יכולה לצטט אותי - אנחנו לא יודעים לעבוד לאט, השירות יהיה תמיד ברמה גבוהה, אמינה, ומקצועית, אלו העקרונות שהנחו אותי ואת עובדי החברה מיום הקמתנו, אני תמיד אומר ללקוחותינו ולעובדינו כאחד- חובת ההוכחה היא עלינו בלבד, זו דרכנו ואנו נמשיך בה- ובשל כך הלקוחות ימשיכו להביע את אמונם בנו.