עמית קיימה מפגש בכירים בנושא תנועת המטענים ישראל-ארה"ב

מנכ"ל קבוצת פאנלפינה בארה"ב השלים ביקור מאד מוצלח בישראל במרכזו היה אורח הכבוד במפגש בכירים שערכה חברת עמית בנושא הסחר עם ארה"ב לקראת יישום תקנה לסריקת 100% ממטעני האויר ביבוא לארה"ב. על הקשר עם הנציגה הישראלית עמית הוא אמר: החיבור בינינו אמיץ


00:00 ,20.09.2011 מאת: מערכת פורט2פורט

"כשסחורה בשווי של כ- 25 מיליארד דולרים עוברת בין המדינות וכשהמצב הכלכלי והבטחוני מורכב מתמיד, יש לחשוב מחוץ לקופסא", היה הסלוגן של מפגש בכירים שקיימה חברת השילוח עמית בבית אנדרומדה שביפו העתיקה.

אל המפגש, שעסק כאמור בהיבטים הבטחוניים והכלכליים בתנועת מטענים ישראל-ארה"ב לאור תקנות חדשות שייאמץ ה- TSA האמריקאי, הגיע כאורח הכבוד מנכ"ל פאנאלפינה ארה"ב לוקאס קהונר בכדי לתת את הרצאת האורח.

המפגש נערך לאור הכוונה של ה- TSA האמריקאי (Transportaion Security Administration) ליישם במלואו את החוק הקרוי 9/11 Air Cargo Screening Mandate לפיו ייסרקו 100% ממטעני האויר ביבוא לארה"ב. כאמור, לאור החשיבות הרבה של קו סחר זה לרבים מלקוחותיה של חברת עמית, נערך המפגש.

אמיר שני מנכ"ל עמית, השותפה האסטרטגית של קבוצת פאנלפינה בישראל, ציין בהקשר זה כי פאנלפינה עושה שימוש בלוקסמבורג כ-HUB העיקרי שלה, המחבר אותה מ/אל אירופה אל/מ יעדיה בעולם לרבות השוק האמריקאי ועבור היצואן הישראלי, שברוב המקרים עושה שימוש בטיסות אל על וק.א.ל מ/אל ליאז' המצוייה 3 שעות נסיעה מלוקסמבורג, היתרונות רבים.

על כך הוסיף לוקאס קהונר וציין כי "פאנלפינה מפעילה רשת של מטוסי מטען חכורים, מה שמאפשר לקבוצה להיות בשליטה מלאה ולחסוך עבור היצואן הישראלי את הצורך בסריקה ביטחונית עבור מטענים המיועדים לשוק האמריקאי, לאור תקנות הבטחון המחמירות שצפויות להיכנס בארה"ב".

לגבי חשיבותה של ישראל לסחר מול ארה"ב השיב קהונר שהיא אינה דוקא נמדדת דוקא בנפח ובכמות, אלא באיפיון שלה שמייחד אותה בעיני פאנלפינה. "זו לא הכמות. זו האיכות של התעשייה שיש בישראל שעושה את ישראל כ"כ ייחודית לכלכלה האמריקאית ולקבוצת פאנלפינה", הוא אמר.

קהונר, שזה אינו ביקורו הראשון בישראל, שמח על הביקור בארץ: "אני מקפיד בכל ביקור שלי כאן לפגוש את הלקוחות באופן אישי. ללקוח הישראלי אנו מציעים חופש בחירה מוחלט במוביל האווירי לליאז' ומשם בתוך שלוש שעות ללוקסמבורג – המטען עובר לטיפולנו ומשם לכל מקום בעולם".

נזכיר כי בסוף השנה הנוכחית תציין עמית 50 שנות שיתוף פעולה עם קבוצת פאנלפינה. על כך אמר לוקאס קהונר: "עמית היא פאנלפינה לכל דבר. עם צוות מסור בניהולם של אמיר שני ורון בארי בעל יכולות רבות, שיודע לתרגם את מערכת היחסים שלו עם הלקוחות למסירות ארוכת שנים. ברור לנו שעמית הינה שחקן מפתח בשוק המקומי והחיבור בינינו אמיץ".

את הכנס חתמה הרצאתו המרתקת של ד"ר יעקב שיינין, מנכ"ל מודלים כלכליים, שעסקה בכלכלת ארה"ב והשפעת על תנועת המטענים.

נציין כי לוקאס קהונר עובד בפאנלפינה מזה 11 שנים במגוון תפקידים, מהם 6 שנים כמנהל הפעילות בארה"ב – שוק בעל חשיבות אסטרטגית רבה המניב כ- 23% מרווחי הקבוצה. קבוצת פאנלפינה הינה חברת השילוח הימי והאווירי הרביעית בגודלה בעולם עפ"י חברת Transport Inteligence.