פאסיפיק אטלנטיק תטפל במירוץ אירופה אוריינט ראלי

המכוניות המשתתפות במירוץ יגיעו לנמל חיפה באניית גלנוע באמצעות חברת ספנות טירן ואילו חברת פאסיפיק אטלנטיק תטפל בשחרור, טיפול, מסירה, סידורי קרקע ושחרור ממכס של המכוניות. המירוץ יגיע לישראל במהלך מאי


10:32 ,30.04.2018 מאת: מערכת פורט2פורט

מירוץ אירופה אוריינט ראלי הוא אחד מהמסעות המוטוריים הגדולים בעולם הפועל זו השנה ה-13 ברציפות במטרה לעודד שיתופי פעולה אזוריים ולבצע פרויקטים לתמיכה וסיוע לקהילה. 

 

אירופה אוריינט ראלי הוא מסע היוצא בכל שנה מזה 12 שנה בנסיעה מגרמניה לירדן במסע שאורך כ-7,000 ק״מ כאשר בארבע השנים האחרונות המסע עובר דרך ישראל היות והכניסה לסוריה אינה בטוחה.

 

על פי הכללים, כל צוות מונה 6 אנשים בשלוש מכוניות כאשר כל מכונית נקנתה בלא יותר מ-1,111 יורו או שהיא לפחות בת 20 שנה. הניווט במירוץ הינו על ידי מפות וספר דרך בלבד, הנסיעה מותרת בכבישים צדדיים בלבד ואילו הלינה מותרות במכוניות / באוהלים או במלונות שלא עולים על 11 יורו לאדם ללילה. 

 

המסע מונה השנה כ-30 צוותים ב-90 מכוניות שונות כלומר כ-180 אנשי ראלי אוהבי מכוניות ומסעות ללא הבדלי דת צבע או מין. רוב אנשי הראלי מגיעים ממדינות אירופה השונות, ויש גם צוותים מיוחדים מישראל, ירדן וטורקיה.

 

המסע כולו אורך שלושה שבועות. ההזנקה מתקיימת ב-5 במאי מבניין הפרלמנט האירופאי בשטרסבורג, והמשימה הראשונה היא להגיע לאיסטנבול תוך מקסימום חמישה ימים. לפני שיוצאים לדרך הארוכה יש כמה משימות, שאחת מהן מובילה לקבל את ספר הדרך, שזהו ספר התנ״ך של הצוותים למשך המירוץ כולו. 

 

רוב המסע מתקיים בטורקיה העצומה כאשר ספר הדרך מוביל את המשתתפים למחוזות קסומים כגון הים השחור, הים האגאי, קפדוקיה, אגם ואן, אגם המלח, הקניון השני בגודלו בעולם ועוד. במרסין מעלים את המכוניות על מעבורת ומגיעים לנמל חיפה. אנשי הראלי מגיעים לארץ בטיסה פרטית.

 

מירוץ אירופה אוריינט ראלי יגיע לישראל ב-21 במאי וישהה כאן שלושה לילות. לאחר חציית הגבול בין ישראל וירדן ומסע במדבר הירדני משתתפי המירוץ מגיעים לים המלח, שם מסתיים הראלי בטקס חלוקת פרסים חגיגי בנוכחות נציג מבית המלוכה הירדני. 

 

מחברת פאסיפיק אטלנטיק נמסר כי המכוניות המשתתפות במירוץ מגיעות באניית גלנוע באמצעות חברת ספנות טירן. השחרור, טיפול, מסירה, סידורי קרקע ושחרור מכס מבוצעים כולם באמצעות חברת פאסיפיק אטלנטיק.

 

נהגי המירוץ מגיעים במטוס מיוחד ונלקחים מפתח המטוס על ידי צוות חברת פאסיפיק אטלנטיק, שמטפלים עבורם במעבר בטרמינל, בטחון, דרכונים, עד ליציאה מהשדה, ואילו רכבת ישראל מעמידה קרון מיוחד לטובת הנהגים. בתחנת רכבת השמונה מחכה למשתתפים במירוץ צוות של טירן המסייע בהעברת הנהגים לאולם הנוסעים בנמל חיפה, יחד עם צוות בטחון של הנמל. לאחר קבלת פנים וכיבוד קל, הם מועברים בהסעה לאנייה, לשם משיכת המכוניות לקראת בדיקת מכס, לאחריו מועברים בשיירות ליציאה מהנמל. נושא זה מטופל על ידי צוות של פאסיפיק אטלנטיק, טירן, ואנשי בטחון נמל חיפה.