קבוצת ממן מחפשת להשקיע; אגרה 300 מיליון שקל מתחילת השנה

מנכ"ל הקבוצה עופר לינצ'בסקי בועידת PORT2PORT: ההאטה הצפויה במשק היא גם הזדמנות להשקעות


00:00 ,25.06.2012 מאת: מערכת פורט2פורט

בקבוצת הלוגיסטיקה ממן הצטברו 300 מיליון שקל המחכים להשקעה נאותה. כך אמר מנכ"ל הקבוצה עופר לינצ'קבסקי במהלך המושב הכלכלי שהתקיים בכנס 2012 " PORT2PORT " שנערך בשבוע שעבר.

 

בהמשך לדברי הכלכלן הראשי של בנק הפועלים פרופ' ליאו ליידרמן, שדיבר על ההאטה הצפויה במשק במחצית השנייה של השנה, אמר לינצ'בסקי: "יש סערה בעולם, אנחנו נרטבים ואנחנו נירטב. בזה אין ספק. מה זה אומר? ברמת הפעילות השוטפת, לשמחתנו, יש צמיחה מסויימת אבל כשנכנסים לתוך הפרטים רואים שגם זה כבר לא מדוייק. לדוגמא, בשוק המטען האווירי, כל מדינת ישראל נמצאת בירידה של שנה וחצי. ברבעון הראשון של 2012, כל שוק המטענים האוויריים קטן - העוגה הכוללת קטנה ב-3.6%. זה נתון מאוד משמעותי.

 


"לעומת זאת, גם יש סגמנטים יותר מבטיחים. דווקא בספנות, לפחות בפעילות שאנחנו רואים, יש גידול מסוים, מכיוון שכנראה יש הסטה מהאוויר לים. אבל סך הכל, אנחנו בתקופה של האטה, שלהערכתי לא תחלוף בשנה הקרובה. וכך יש להניח. זה אומר שצריך להצטמצם, צריך לייעל, צריך להניח תוכניות עבודה של פעילות מוקטנת.

"כמובן שמהצד השני, זו התקופה להשקעות. חברות שיש להן את היכולת, מצטיידות במזומנים. אנחנו לדוגמא הצטיידנו בלא מעט מזומנים במחצית השנה האחרונה בהיקף של כ-300 מיליון שקל שיושבים בקופה ומחכים להשקעות. אני חושב שזו התקופה לעשות את זה".

 

על כך הגיב פרופ' ליידרמן: "טבעם של משברים להסתיים. החיים נמשכים, אבל זה משבר מאד עמוק וקשה. הוא משלב שילוב קטלני: פוליטי, פיננסי, כלכלי וחובות מדינה. ההסטוריה מלמדת שמשבר כזה לוקח כמה שנים טובות. זה עוד ייקח זמן. טוב לשמוע שבחלק מהחברות נערכים ומכשירים את הקרקע ליום שאחרי, אם זה בתייעלות או חיפוש אחר כיוונים חדשים".