קבוצת GOLF&CO מיישמת מערכת ממוחשבת מתקדמת של מטריקס

המערכת תפעל בשני המרכזים הלוגיסטיים המשרתים כ-330 חנויות ומשתרעים על פני כ-15,500 מ״ר, ואת אתרי הסחר המקוון של הקבוצה ותאפשר בין היתר לבצע באופן אוטומטי חלוקת משימות אופטימלית


12:44 ,01.03.2020 מאת: מערכת פורט2פורט

חטיבת מערכות עסקיות של מטריקס החלה בביצוע פרוייקט רחב היקף ליישום מערכת ממוחשבת לניהול מרכזים לוגיסטיים WMS בקבוצת GOLF&CO. המערכת משמשת את עובדי ומנהלי שני המרכזים הלוגיסטיים של הקבוצה ביקום ובגעש, המשרתים את כלל חנויות הקבוצה ואתרי הסחר המקוון של קבוצת גולף. הפרויקט החל בספטמבר וצפוי להימשך כשנה. היקף הפרויקט לחמש שנים נאמד בכ-3 מיליון שקל.

 

במרכזים הלוגיסטיים של קבוצת גולף, הנפרשים על פני כ-15,500 מ״ר, מנוהלים עשרות אלפי פריטים בתחומים כגון: אופנה, כלי בית, טקסטיל לבית ועוד. בכל יום מבוצעים כ- 20,000 ליקוטים בממוצע. המרכזים הלוגיסטיים אחראים להפצת המוצרים לכ-330 חנויות ברחבי ישראל ולאלפי לקוחות אי-קומרס של החברה מדי חודש.

 

במערכת ינוהלו תהליכים כגון: ניהול מלאי אופנה ותהליכי חלוקות, מיונים והפצה של מגוון מותגים: גולף, פולגת, גולף קידס, אינטימה ועוד; ניהול מלאי טקסטיל וכלי בית של המותגים גולף הום וכיתן, ניהול תהליכי המסחר האלקטרוני באתרים כמו Adika ואתרים נוספים של הקבוצה ובכלל זה: ניהול המלאי, תהליכי עבודה, ליקוט והפצה ללקוחות באמצעות חברות הפצה עד הבית או איסוף מחנויות ונקודות חלוקה. ניהול תהליכי מלאי העודפים משלב ההחזרות מהחנויות, אחסנה חיצונית, מיונים והפצה לחנויות עודפים.

 

מערכת ה-WMS תספק מענה וגמישות לניהול כלל תהליכי העבודה במרכזים הלוגיסטיים ותתממשק למערכות התפעוליות הפנימיות של גולף כגון מערכת ה- ERP בארגון וכן מערכות של ספקים לוגיסטיים חיצוניים. המערכת תאפשר שקיפות ומעקב אחר כל תנועות המלאי במחסנים. היא תאפשר לבצע חלוקת משימות אופטימלית ויעילה באופן אוטומטי לעובדי המחסן על בסיס עדיפויות ומדיניות שנקבעת מראש.

 

המערכת מתממשקת למערכות חיצוניות כגון מערכות WMS של חברות אחסנה, מעבירה ומקבלת מהם מידע בצורה אוטומטית. כמו כן, מספקת המערכת התראות על עיכובים או בעיות בתהליכי העבודה וכן מפיקה דוחות תפעוליים וניהוליים לבקרה על שטף העבודה.

 

לדברי ברק גיא, סמנכ״ל שרשרת האספקה של קבוצת גולף, ״הניהול הלוגיסטי בקבוצת גולף הוא מורכב ומסועף. הקבוצה מחזיקה ברשתות קמעונאיות בפריסה ארצית תחת מותגים שונים ובתחומי עיסוק שונים, החל מאופנה ועד כלי בית. זאת במקביל לתפעול אתרי מסחר אלקטרוני למותגים השונים, אשר דורש ניהול מערך הפצה ללקוחות. מדובר בקבוצה המנהלת עשרות אלפי פריטים ומק״טים עם תחלופה גבוהה של מוצרים, עקב עיסוקנו בעולם האופנה ועיצוב הבית. בחרנו במערכת ה- WMS של מטריקס עקב היותה גמישה, אינטגרטיבית למערכות אחרות, שיכולה לתת מענה מלא לעובדי ומנהלי המרכזים הלוגיסטיים כמו גם להנהלת הקבוצה. המערכת צפויה לפשט ולייעל תהליכים במרכזים הלוגיסטיים, לייעל תהליכי קליטה וליקוט פריטים, להפוך תהליכים לאוטומטיים ולהוריד את העומס מן צוות וממערכות התפעוליות האחרות בארגון. אין לי ספק שמדובר בצעד חשוב המסייע בייעול ושיפור חווית הלקוח וחווית העובד בקבוצת גולף״.

 

לדברי רועי דר, מנהל תחום WMS Expert בחטיבת מערכות עסקיות של מטריקס, ״למטריקס ניסיון רב שנים ביישום והטמעה של מערכות WMS בענף האופנה וטקסטיל כלי הבית בארץ. יכולות התממשקות וניהול של מערכות אוטומציה בעולם האופנה הקיימות במטריקס, מאפשרות ללקוח אופק להתפתחות עתידית ועמידה בחזית הטכנולוגיה במטרה לשפר את רמת השירות תוך חיסכון נוסף בעלויות״.