בית המשפט המחוזי החמיר בעונשו של יבואן סיגריות

היבואן הורשע במתן הצהרות כוזבות לרשויות המכס והשתמטות מתשלום מסי יבוא. בית המשפט קיבל את ערעור המדינה על קולת העונש והטיל על המערער מאסר בפועל של חצי שנה וקנס של 200 אלף שקל


00:00 ,29.10.2007 מאת: מערכת פורט2פורט

היבואן הורשע במתן הצהרות כוזבות לרשויות המכס והשתמטות מתשלום מסי יבוא. בית המשפט קיבל את ערעור המדינה על קולת העונש והטיל על המערער מאסר בפועל של חצי שנה וקנס של 200 אלף שקל
 
בית המשפט המחוזי בת"א בשבתו כבית משפט לערעורים פליליים דחה (18.10.07) את ערעורם של חברת "למיט" יבוא ויצוא בע"מ ומנהלה ישראל אייל אלגואטי, יבואני סיגריות, נגד הרשעתם בעבירות מכס ומס קנייה, בקשר למתן הצהרות כוזבות לרשויות המכס והשתמטות מתשלום מסי יבוא.
 
בית המשפט הטיל על המערער עונש מאסר בפועל של חצי שנה, שירוצה בעבודות שירות וכן מאסר על תנאי של חצי שנה, זאת במקום עונש של מאסר על תנאי בלבד של 10 חודשים. כן הגדיל ביהמ"ש את הקנס מ-75 אלף שקל ל-200 אלף שקל. המדינה יוצגה על ידי עו"ד אסנת ברזילי, מנהלת היחידה המשפטית הארצית לתיקי מכס ברשות המסים בישראל.
 
מכתב האישום עולה כי המערערים הגישו לרשויות המכס רשימוני שחרור כוזבים, עוד נטען כי על ידי הנמכת מחירן המוצהר של הסיגריות השתמטו המערערים מתשלום מס קנייה בשווי של מיליוני שקלים.
 
כבוד השופט המר מבית המשפט המחוזי קבע כי מסקנתו של בית משפט קמא, כי המערערים הצהירו מחירים כוזבים ברשימונים, מבוססת  היטב בראיות, גם אם לא הוכחו המחירים לצרכן בפועל, בכל אחד מן המועדים הרלוונטיים לרשימונים - די בכך שהוכח, על פי ראיות נסיבתיות, כי המחירים עליהם הצהירו המערערים היו כוזבים.
 
עוד דחה בית המשפט את  טענת ההסתמכות על עצת עורך הדין, שטענו המערערים  וקבע, כי ההסתמכות לא הייתה בתום לב, שכן "כלל העובדות והנסיבות הדרושות לעניין" לא הוצגו נכונה בפני עורך הדין.
 
כאמור, דחה בית המשפט את ערעור חברת "למיט" ומנהלה על הכרעת הדין וגזר הדין. באשר לערעורה של המדינה על קולת העונש, מצא בית המשפט כי יש בו ממש.