בססח: כ-60 עסקאות ייצוא חדשות לטורקיה מאז משבר המשט

היצוא הישראלי לטורקיה בחודשים יוני ויולי המשיך לעמוד על כ-100 מיליוני דולר בחודש, ובקצב שנתי של כ-1.2 מיליארדי דולר, בדומה להיקף הייצוא בחודשים שלפני התקרית


00:00 ,28.07.2010 מאת: מערכת פורט2פורט

היצוא הישראלי לטורקיה בחודשים יוני ויולי המשיך לעמוד על כ-100 מיליוני דולר בחודש, ובקצב שנתי של כ-1.2 מיליארדי דולר, בדומה להיקף הייצוא בחודשים שלפני התקרית
 
מנתוני בססח, החברה הישראלית לביטוח אשראי, עולה כי תקרית המשט הטורקי לא הביאה לירידה בהיקף עסקאות הייצוא הישראלי למדינה שבוטחו על ידה, זאת בניגוד לתחזיות ראשונות של החברה. בנוסף נמסר מבססח כי בראשית המשבר היה חשש ולפיו החברות הטורקיות ינצלו את המצב על מנת להימנע מתשלום לחברות הישראליות אך בפועל תחזית זו לא התממשה. בעקבות זאת החליטה בססח שלא להקטין את קווי האשראי לטורקיה, חרף העלייה ברמת הסיכון הפוליטי.
 
מניתוח נתוני בססח עולה כי היצוא הישראלי לטורקיה בחודשים יוני ויולי המשיך לעמוד על כ-100 מיליוני דולר בחודש, ובקצב שנתי של כ-1.2 מיליארדי דולר, בדומה להיקף הייצוא בחודשים שלפני התקרית. עוד עולה כי האירועים לא פגעו גם בהסכמי ייצוא חדשים והביקוש לביטוח אשראי עבור עסקאות חדשות של  יצואנים ישראלים לטורקיה לא ירד.
 
מנתוני החברה עולה כי בחודש יוני בוצעו 26 עסקאות יצוא חדשות לטורקיה, ובחודש יולי 33 עסקאות, זאת בדומה למצב בחודשים שקדמו למשט. עיקר העסקאות היו בתחומי המוצרים הכימיים, פלסטיק, מתכות, מכונות וקרטון.
 
לדברי דוד מילגרום, מנכ"ל בססח, "טורקיה נחשבת לאחת המדינות המרכזיות והחשובות ליצואנים הישראלים וחשוב מאוד להיווכח שלמרות תמונות ההפגנות הגדולות אותן ראינו בטורקיה, בפועל אנשי העסקים הטורקים לא ניתקו את הקשרים העסקיים עם ישראל".
 
יחד עם זאת, מילגרום אינו מוציא מכלל אפשרות כי לאורך זמן האווירה הפוליטית תשפיע גם על הייצוא הישראלי למדינה.