ברוש: פוטין מתכוון לשלש הסחר עם ישראל ל-4.5 מיליארד דולר בשנה

ברוש אמר את הדברים בטקס חתימה על הסכם לשת"פ כלכלי בין הארגונים הכלכליים של ישראל ורוסיה בנוכחות יבגני פרימקוב. פרימקוב אמר כי אחת הבעיות ממנה סובלת רוסיה היא בעיית הזיופים אותם מוצאים בדברי מאכל ותרופות


00:00 ,01.05.2006 מאת: מערכת פורט2פורט

ברוש אמר את הדברים בטקס חתימה על הסכם לשת"פ כלכלי בין הארגונים הכלכליים של ישראל ורוסיה בנוכחות יבגני פרימקוב. פרימקוב אמר כי אחת הבעיות ממנה סובלת רוסיה היא בעיית הזיופים אותם מוצאים בדברי מאכל ותרופות
 
"שמחתי לשמוע מיבגני פרימקוב, נשיא לשכת המסחר והתעשייה של רוסיה, כי נשיא רוסיה מר פוטין לא מסתפק ביעד שקבעתי להכפיל את הסחר, בכוונתו דווקא לשלש אותו ל-4.5 מיליארד דולר לשנה, כולל סחר עקיף", כך אמר אתמול שרגא ברוש, נשיא התאחדות התעשיינים ויו"ר לשכת התאום של הארגונים הכלכליים בטקס חתימה על הסכם לשיתוף פעולה כלכלי בין הארגונים הכלכליים של ישראל רוסיה, שנערך בבית התעשייה בתל-אביב בנוכחותם של חברי נשיאות התאחדות התעשיינים ונשיאי לשכת התאום של הארגונים הכלכליים.
 
ברוש קרא לאנשי העסקים הישראליים "להרים את הכפפה ולספק את הסחורה".
 
יבגני פרימקוב אמר בתשובה לשאלה, כי רוסיה מאוד מודאגת מהשכן הדרומי (איראן) ואינה מסכימה שמדינות חדשות הגובלות עמה יהיו בעלות נשק אטומי. "אם מישהו מציע לנו דרך של כוח אין בזה ממש, זה לא ייתן תוצאות, לכן צריך למצות נושא זה דרך פתרונות מדיניים". עוד אמר, כי אחת הבעיות ממנה סובלת רוסיה היא בעיית הזיופים אותם מוצאים, בין השאר, בדברי מאכל ותרופות. לדוגמא השיכר המזויף גורם למותם של עשרות אלפי אזרחים רוסים בשנה.
 
עוד אמר, כי בשל בעיות אדמניסטרטיביות, הייצור של העסקים הקטנים מסך התל"ג מגיע ברוסיה ל-12% - 15% בלבד, לעומת כ-50% במדינות המערב.
 
בעיה נוספת שהעלה פרימקוב היא בעיית המונופולים. הוא הביא לדוגמה כי בתקופה של 3 חודשים אשתקד עלה מחיר הברזל ב-30%. דבר דומה קיים בשוק הדלק, המלט ועוד. לדבריו, קשה להילחם בתופעות אלו מכיוון שאין הוכחות לתאומי מחירים.
 
פרימקוב ציין כי לשכת המסחר והתעשייה של רוסיה נוקטת צעדים לעידוד משקיעים זרים, ופרט למספר ענפים אסטרטגיים, תנאי ההשקעות בכל ענפי התעשייה והענפים האחרים יישארו יציבים במשך 7 שנים לפחות, כפי שהובטח בעת ביצוע ההשקעה.
 
עוד אמר כי יש הזדמנויות רבות לשיתופי פעולה בין ישראל לרוסיה בתחום הכלכלי, לדבריו מה שחסר זה קיצור הדרך בין פיתוח מדעי ליישום טכנולוגי. הדרך בין הפיתוח המדעי למוצר אורכת ברוסיה פי 2 מאשר במדינות המפותחות.
 
עוד אמר פרימקוב, כי רוסיה קרובה מאוד להגיע להסכם עם ארגון הסחר העולמי על צירופה לארגון, אך עדיין קיימים מספר מכשולים, כמו להגיע להסכמה עם ארה"ב לפתיחת סניפי בנקים אמריקאיים ברוסיה. לדבריו, רוסיה מסתייגת ממהלך כזה שכן הבנקים האמריקאים הינם חזקים והיא חוששת שהם ידכאו את הבנקאות הרוסית.
 
בעיה נוספת המעכבת את צירוף רוסיה לארגון הסחר העולמי היא הייצור החקלאי ברוסיה המסובסד ע"י המדינה. כן קיימת בעיה של המחיר השונה של האנרגיה אותה מייצאת וצורכת רוסיה. לדבריו, הרוב המכריע של הבעיות הללו יכול להיפתר.