הסכם לשת"פ במחקר ופיתוח תעשייתי בין GE למדען הראשי

התאגיד יתמוך, ביחד עם המדען הראשי, בחברות ישראליות העוסקות בפיתוחים בתחומי הפעילות של GE לרבות מדעי החיים, אנרגיה חילופית, טכנולוגיות מים ועוד


00:00 ,21.05.2008 מאת: מערכת פורט2פורט

התאגיד יתמוך, ביחד עם המדען הראשי, בחברות ישראליות העוסקות בפיתוחים בתחומי הפעילות של GE לרבות מדעי החיים, אנרגיה חילופית, טכנולוגיות מים ועוד
 
בטקס שייערך היום בירושלים יכריזו המדען הראשיבמשרד התמ"ת, ד"ר אלי אופר וד"ר מייקל אידלצ'יק, (VP GE Global Research) על הסכם לשיתוף פעולה במו"פ תעשייתי בין תאגיד GEללשכת המדען הראשי. בכך הצטרפה GE לתשע חברות גלובליות נוספות שכבר חתמו על ההסכם, במסגרת תוכנית שמפעיל המדען הראשי עם תאגידים רב לאומיים.
 
הטקס יתקיים במעמד סגן ראש הממשלה ושר התמ"ת אלי ישי, וישתתפו בו המדען הראשי ד"ר אלי אופר, סגן נשיא   GE Global Research מייקל אידלצ'יק, מנכ"ל GE בישראל, איתן מחובר, מנהל הפיתוח העסקי של GE בישראל, ד"ר עודד מירב, המנהל העסקי שלGE Healthcare ישראל, אבי שושני, ובכירים נוספים.

 

על פי ההסכם, GE, שהיא אחת החברות הגדולות בעולם, תתמוך יחד עם המדען הראשי בחברות ישראליות, העוסקות בפיתוחים בתחומי הפעילות של GE, לרבות מדעי החיים, Homeland Security, אנרגיה חילופית, טכנולוגיות מים, איכות הסביבה ועוד.
GE תעניק לחברות הישראליות, אשר ייבחרו להשתתף בתוכנית ויזכו לתמיכה בחלק מהוצאות המו"פ מן המדע"ר, מכלול הטבות הכוללות בין היתר: יעוץ והכוונה, סיוע ותמיכה בהיבטים טכנולוגיים ורגולטוריים, הקצאת משאבי מו"פ ושיווק, שילוב בתוכניות פיתוח עתידיות ועוד. המדען הראשי יסייע ל- GE באיתור טכנולוגיות מתאימות, המפותחות בישראל.
 
סגן ראש הממשלה ושר התמ"ת אלי ישי מציין לשבח את תרומתן הרבה של חברות רב-לאומיות לפיתוח תעשיה עתירת ידע בישראל וביניהם GE, ומביע תקווה כי בעתיד הקרוב נהיה עדים לתהליך דומה גם בתעשיות המסורתיות ובאזורי הפריפריה. 
 
המדען הראשי במשרד התמ"ת, ד"ר אלי אופר, מציין כי הוא רואה בחתימת ההסכם עם GE, שהיא אחת החברות הגדולות בעולם, ציון דרך משמעותי לתוכנית השת"פ עם תאגידים והישג מרשים נוסף לתעשיית הטכנולוגיה הישראלית, המהווה כיום מוקד עניין מרכזי למשקיעי העולם.
 
ד"ר אופר חזר והדגיש כי התוכנית לשת"פ במו"פ עם תאגידים רב-לאומיים בלשכתו מציעה סביבה ידידותית ותומכת לשיתופי פעולה בין חברות ישראליות לחברות גלובליות. תוכנית ייחודית זו הפכה זה מכבר לאחד המרכיבים המרכזיים במדיניות לשכת המדען הראשי לעידוד שיתופי פעולה בינלאומיים, ההכרחיים בעידן הגלובליזציה", מוסיף ד"ר אופר.
 
ד"ר מייקל אידלצ'יק, VP GE Global Research אומר כי "אנו רואים בישראל מקור עשיר של טכנולוגיה ובמיוחד בתחום מדעי החיים. עם שילוב היכולות של  GE בייצור ושיווק, נוכל לקרב את הרעיונות הטכנולוגיים לשוק ולהוביל להצלחה כלכלית. בתחילת השנה הרחבנו את הנוכחות שלנו בארץ ומינינו את ד"ר עודד מירב כאחראי על הקשר השוטף עם התעשייה בישראל. בתקופה האחרונה ביקרתי בישראל מספר פעמים, וכתוצאה מכך כבר החלה התקשרות עם חברות שונות." הוסיף ד"ר אידלצ'יק.