מאסר בפועל בגין הברחת סיגריות במסווה של יבוא אישי

בית המשפט המחוזי מרכז דחה את ערעור הנאשמים על חומרת העונשוקבע כי הנאשמים ירצו 30 חודשי מאסר בפועל בגין הברחת כ-2.6 מיליון חפיסות סיגריות במסווה של יבוא אישי


00:00 ,15.11.2009 מאת: מערכת פורט2פורט

בית המשפט המחוזי מרכז דחה את ערעור הנאשמים על חומרת העונשוקבע כי הנאשמים ירצו 30 חודשי מאסר בפועל בגין הברחת כ-2.6 מיליון חפיסות סיגריות  במסווה של יבוא אישי
 
מהיחידה לדוברות של רשות המים נמסר כי מאיר יצחק, ישראל אבנר ואבי וקנין ירצו 30 חודשי מאסר בפועל בגין הברחת סיגריות במסווה של יבוא אישי. כך קבע בית המשפט המחוזי מרכז שדחה את ערעורם של השלושה והשאיר על כנו את העונש שגזר עליהם בית משפט השלום בראשון לציון. את המדינה ייצגה עו"ד ליאת בכור מהיחידה המשפטית הארצית לתיקי מכס, ברשות המסים בישראל.
 
לפי פסק הדין, הורשעו המערערים בכך שהבריחו דרך נתב"ג ב-16 מקרים שונים ממרץ 2002 ועד יוני 2003, מטעני סיגריות, כ-2.6 מיליון חפיסות סיגריות במסווה של יבוא אישי הפטור מתשלום מסי יבוא, וביצעו עבירות על פקודת המכס, חוק מס קניה וחוק מע"מ.
 
לצורך ההברחה השתמשוהמערערים בשמותיהם של אזרחים תמימים שכלל לא ייבאו את הטובין, לא ידעו על הייבוא ולא הרשו למערערים להשתמש בשמם. שווי המס המוערך שנגרע מקופת המדינה בגין 16 ההברחות נאמד ב-30 מיליון שקל.
 
בית משפט קמא גזר על כל אחד מהנאשמים עונש מאסר בפועל של 30 חודשים, מאסר על תנאי של 12 חודשים, וקנס בסך מאה אלף שקל או 6 חודשי מאסר תמורתו. הערעור הוא לעניין חומרת העונש של רכיב המאסר בפועל.
 
בפסק הדין כותבים כבוד השופטים פינקלשטיין וברודי: "לאחר ששקלנו את טיעוני ב"כ הצדדים, באנו לכלל מסקנה, כי לא נפלה כל טעות בגזר דינו המנומק היטב והשקול של בית משפט קמא... אנו רואים עין בעין עם בית משפט קמא את הצורך להחמיר בענישה בעבירות כגון אלה, ולא כל שכן כאשר המעשים התפרסו על פני תקופה, בוצעו בתחכום תוך שימוש בזהותם של אנשים תמימים ואשר גרמו נזק בהיקף רב לקופת המדינה...לאור הנסיבות המפורטות לעיל, וכשלנגד עינינו שיקולי הענישה הרלבנטיים: השיטתיות, התחכום, הרווח בצד המעשים והצורך בהרתעת המערערים ואחרים, סבוריםאנו כי אין מקום להקל בעונשם של המערערים."
 
עפ"ג 4443-09-09 יצחק (אסיר) ואח' נ' מדינת ישראל, ניתן ב- 11.11.09