מינהל המכס: תואר אקדמי עם דגש על סחר בינ"ל באוניברסיטת חיפה

תוכנית הלימודים תכלול נושאים בתחום סחר חוץ, ניהול שרשרת ההספקה, חוק וסחר בינ"ל ועוד. דורון ארבלי: הפרויקט מחזק את שרשרת הסחר בין כל הגורמים השותפים


00:00 ,08.06.2010 מאת: מערכת פורט2פורט

תוכנית הלימודים תכלול נושאים בתחום סחר חוץ, ניהול שרשרת ההספקה, חוק וסחר בינ"ל ועוד. דורון ארבלי: הפרויקט מחזק את שרשרת הסחר בין כל הגורמים השותפים
 
מינהל המכס ברשות המסים יחד עם אוניברסיטת חיפהסיכמו בימים אלה על פתיחת תוכנית לימודים לתואר ראשון, במסלול רב תחומי, עם חטיבה מורחבת בנושא סחר בינלאומי, וזאת החל משנת הלימודים הקרובה (תשע"א).
 
התוכנית תכלול מגוון רחב של נושאים בתחום סחר החוץ, ניהול מערכת סחר החוץ של ישראל, ניהול שרשרת ההספקה, חוק וסחר בינלאומי כל זאת לצד מקבצי לימוד בנושאים כגון משפט, ניהול עסקים וקורסים בכלכלת ישראל.
 
ממינהל המכס נמסר כי הוא רואה חשיבות רבה במינוף תחום הסחר הבינלאומי ושרשרת הסחר כתחום אקדמאי מוכר, ולכן לקח על עצמו את ההובלה להופכו לתואר אקדמי ראשון ושני בישראל. במסגרת מינוף הנושא הוקמה על ידי ראש מינהל המכס, דורון ארבלי, ועדה אשר המליצה על מתכונת מתאימה ללימודים אקדמיים וכן התקיימו מספר רב של פגישות עם מספר מוסדות אקדמיים, במטרה לפתוח תוכנית לימוד ספציפית לתארים ראשון ושני. 
 
לדברי ארבלי, פרויקט זה מחזק את שרשרת הסחר בין כל הגורמים השותפים בקהיליית סחר החוץ של מדינת ישראל, ומהווה הכרה בחשיבות הסחר הבינלאומי לחוסנה וחוזקה של כלכלת ישראל. לדבריו, במדינות מפותחות רבות בעולם, תחום זה של סחר בינלאומי תופס מקום של כבוד במוסדות האקדמיים.
 
התוכנית מיועדת לכלל הציבור ובפרט לעובדי מינהל המכס, לעובדי רשות המסים ולכל אלו העוסקים בתהליכי סחר החוץ של ישראל כגון סוכני מכס, משלחים בינלאומיים, סוכני אוניות וכו'.