ההסתדרות למשרד הכלכלה: ״להטיל היטל על יבוא מלט מיוון וטורקיה״

פנתה במכתב לוועדה המייעצת להיטלי היצף וביקשה להמליץ על היטל היצף ״למען שמירה על פרנסתם של מאות עובדים בתעשייה המקומית״. הגנה על תוצרת הארץ ועידוד רכישת ׳כחול לבן׳ הן הכרחיות מבחינה כלכלית וחברתית״


10:38 ,15.11.2018 מאת: מערכת פורט2פורט

לרגל התכנסות הוועדה המייעצת בהמלצה להטיל היטל היצף על יבוא מלט מיוון וטורקיה, שלח אתמול היועץ המשפטי להסתדרות, עו״ד יחיאל שמיר, מכתב דחוף ליו״ר הוועדה המייעצת להיטלי היצף, עו״ד דוד ויניצקי, ולמרכז בכיר היטלי סחר במשרד הכלכלה משה ילמה, ובו כתב, בין היתר: ״בשם ההסתדרות אנו קוראים לחברי הוועדה המייעצת להמליץ לשר הכלכלה להטיל היטל היצף על יבוא מלט מיוון וטורקיה, למען ההגנה על תוצרת הארץ ולמען שמירה על פרנסתם של מאות רבות של עובדים בתעשיית המלט המקומית״.

 

עוד כתב עו״ד שמיר: ״ההסתדרות מבקשת להיות קולם של מאות עובדים אשר פרנסתם נתונה בסכנה בעקבות יבוא של מלט במחירי היצף. ההסתדרות סבורה כי הגנה על תוצרת הארץ ועידוד רכישת ׳כחול לבן׳ הן הכרחיות וראויות, הן מבחינה כלכלית והן מבחינה חברתית״.

 

כ-250 עובדים מחברת נשר לייצור מלט, יפגינו היום בשעה 15:00 מול משרד הכלכלה והתעשייה בתל אביב בשעה שתתכנס בבניין הוועדה המייעצת ותדון בהמלצה להטיל היטל היצף על יבוא מלט מיוון וטורקיה.

 

יו״ר איגוד עובדי המתכת, החשמל, האלקטרוניקה והמוסכים, גבי אסרף, מסר: ״הגענו לדקה ה-90. נפגין עד שהוועדה תקבל את ההחלטה הנכונה - לשמור על תוצרת ישראלית כחול-לבן. יש כ-2,000 משפחות בישראל שמתפרנסות מענף המלט. היום זו חברת נשר ומחר זה ימשיך לכל המפעלים. אם הוועדה לא תמליץ להטיל היטל, נחריף את המאבק״.