המסים על הלבנת הון ומימון טרור

ראשי רשות המסים נפגשו עם ראשי ארגון FATF כחלק מהצטרפות ישראל לארגון ופירטו את הצעדים בהם נוקטת ישראל כמדיניות המאבק בהלבנת הון ומימון טרור


10:43 ,03.11.2015 מאת: מערכת פורט2פורט

בכירי רשות המסים נפגשו אתמול (ב') עם משלחת מארגון ה-FTAF בכדי להציג בפניהם את המחויבות של רשות המסים למאבק הבינלאומי בהלבנת הון ובמימון טרור.

 

ארגון ה- FATF הוא כוח משימה בינלאומי שמטרתו לפתח ולקדם מדיניות למאבק בהלבנת הון ובמימון הטרור. הארגון הוקם בשנת 1989 וכיום חברות בו 34 מדינות ושני ארגונים אזוריים. בשנת 2012 פנתה מדינת ישראל לארגון בבקשה להצטרף לשורותיו, וב-2014, בצעד נדיר, הזמין הארגון מספר מצומצם של מדינות שעברו סינון ראשוני, בהן ישראל, לפתוח בהליך הצטרפות.

 

מטם הרשות השתתפו בפגישה מנהל רשות המסים משה אשר, ראש הרשות לאיסור הלבנת הון ומימון טרור (בפועל) ד"ר שלומית ווגמן, סמנכ"ל חקירות ומודיעין ברשות המסים רון חכם ואנשי היחידה למאבק בהלבנת הון ברשות

 

הפגישה ברשות המסים התקיימה כחלק מהליך הצטרפותה של ישראל לארגון. בין שאר הנושאים שנידונו במהלך הפגישה היו: היוזמה להוספת עבירות מס כעבירות מקור, שארגון ה-FTAT רואה בהן כמרכיב קריטי להצטרפות, היוזמה לצמצום השימוש במזומן, חלקה של רשות המסים בפרויקט הערכת הסיכונים הלאומית, פעילות של גופי אכיפה וחקירה ברשות המסים העוסקים בתחום איסור הלבנת הון, שיתוף הפעולה עם רשויות אכיפה נוספות כגון: המשטרה, הפרקליטות והרשות לאיסור הלבנת הון. כמו גם שיתופי פעולה בינלאומי עם מדינות אחרות.