הקלה משמעותית במכס למשלוחי אקספרס וסחר אלקטרוני ביבוא לארצות הברית

תחת החוק החדש, שנכנס לתוקף ב-10 במרץ, יתאפשר לייבא לארצות הברית, בפטור ממכס, טובין בערך של 800 דולר, במקום 200 דולר עד כה; הצפי הוא להגברה משמעותית של משלוחי אקספרס וסחר אלקטרוני


13:18 ,15.03.2016 מאת: מערכת פורט2פורט

לאחר למעלה מעשר שנות עבודה העביר הקונגרס בארצות הברית את השינויים בחוק ההרשאה מחדש של המכס (Customs Reauthorization Bill). החוק החדש נכנס לתוקף ב-10 במרץ.

 

החוק החדש פותח אפשרויות סחר עבור עסקים בארצות הברית, על ידי פישוט הליכי המכס והפחתת עלויות היבוא. מטרתו היא לחזק את יכולת הפיקוח והאכיפה של המכס בגבולות המדינה ובמקביל לעזור לעסקים, בעיקר קטנים ובינוניים, לקחת חלק בסחר הגלובלי.

 

אחד היתרונות המשמעותיים ביותר של החוק החדש הוא הפחתה ניכרת של עבודת הניירת הנדרשת ליבוא של טובין בערך נמוך, על ידי העלאת רף ערך הטובין שעבורם לא נדרשת פעולה מכסית ולא ישולמו מסי יבוא מ-200 ל-800 דולר.

 

לדברי כלכלנים, פעולה זו תעזור להגביר משמעותית, בין השאר, את משלוח חבילות האקספרס, חבילות קטנות יחסית וכן את פעולת הסחר האלקטרוני, כמו גם הזדמנויות ליצואנים ולמשלחים בינלאומיים.

 

בהוראת החוק החדש לא נכללים משלוחים של אלכוהול, בשמים המכילים אלכוהול, סיגרים וסגריות, מבלי קשר לערכם; טובין שחייבים על פי חוק להיות מפוקחים על ידי רשות הדגים וחיי הפרא של ארצות הברית; תרופות ומוצרים רפואיים (כולל משקפיים ומשקפי שמש); מוצרים שצריכים לעבור פיקוח של רשות הסמים האמריקאית (FDA), שערכם עולה על 200 דולר.

 

ענקית בלדרות האקספרס והשילוח הבינלאומי DHL פעלה נמרצות למען כינון החוק החדש, הן ישירות דרך משרדה בבירה וושינגטון, די.סי., והן בצורה עקיפה, דרך הובלה של קואליציית עסקים שעזרה בכתיבת נוסח החוק.

 

גרג היואיט, מנכ"ל DHL אקספרס בארצות הברית: "DHL מבינה לאשורו את ההשפעה הפוטנציאלית של החוק בהקלה על תהליכים בסחר הבינלאומי ועל אופציות הגידול עבור עסקים בארצות הברית. העברת חוק זה מסכמת מאמץ מתמשך של כמעט עשור ותהיה כדאית ביותר עבור הדלתות ללקוחות עתידיים שייפתחו כתוצאה מיישום החוק".