טראמפ: היטלי מכס בגובה 25% על סחורות מסין

נשיא ארה״ב הפתיע אתמול עם ציוץ בו הוא מציין כי החל מיום שישי הקרוב יועלו היטלי המכס מ-10% ל-25% על סחורות המיובאות מסים בשווי 200 מיליארד דולר. מסחר המסחר האמריקאי טרם פרסם הודעה רשמית


11:55 ,06.05.2019 מאת: מערכת פורט2פורט

נשיא ארה״ב דונלד טראמפ הודיע ביום ראשון אחה״צ (שעון ארה״ב) כי בכוונתו להעלות את תעריפי המכס על סחורות המיובאות מסין משווי של 200 מיליארד דולר מ-10% מס ל-25% מס, וזאת החל מיום שישי הקרוב, 10 במאי.

 

נציין כי משרד המסחר האמריקני USTR לא שלח הודעה רשמית על עליית התעריפים נכון ליום ראשון בערב. טראמפ ציין כי ״להיטלי המכס יש השפעה מועטה על מחיר המוצרים, ורובם משולמים על ידי סין. עסקת הסחר עם סין נמשכת, לאט מן הצפוי, שכן הם ממשיכים לשאת ולתת״.

 

לאחר ציוץ הנשיא, אמר סגן נשיא אגודת הקמעונאים הלאומית דיוויד פרנץ׳, כי ״היטלי מכס הינם מסים המשולמים על ידי עסקים וצרכנים אמריקאים, לא על ידי סין. הגדלת אחוז היטלי המכס באופן פתאומי, בהתראה של פחות משבוע, תשבש באופן חמור את העסקים בארה״ב, במיוחד את העסקים של חברות קטנות בעלות משאבים מוגבלים להקטין את ההשפעה״.

 

עדיין לא ברור למה בדיוק הנשיא טראמפ התכוון כאשר התייחס ל״סחורה בשווי 325 מיליארד דולר שנשלחת אלינו מסין נותרו ללא מסים״.

 

על פי משרד הסחר האמריקאי, סחורות בשווי 50 מיליארד דולר מוסו בשלב ראשון. לאחר מכן נוסף מס של 10% על סחורות בשווי 200 מיליארד דולר מסין. בשנת 2018 ארה״ב ייבאה מסין סחורות בשווי של 539.5 מיליארד דולר, כאשר המשמעות היא כי סחורות בשווי של 289.5 מיליארד דולר נותרו ללא מיסוי.

 

במהלך השבוע צפויה קבוצה גדולה של פקידים סינים להיפגש עם צוות המשא ומתן האמריקאי בוושינגטון במה שנראה כשלב האחרון בשיחות. שר האוצר, סטיבן מנוצ׳ין ונציג הסחר רוברט ליטייזר, נפגשו בשבוע שעבר עם צוות מו״מ בבייג׳ין, כאשר מנוצ׳ין תיאר את השיחות כ״פורות ביותר״.