לין בתגובה לדברי כחלון: אי שוויון נגד עשרות אלפי קמעונאים ויצרנים

נשיא איגוד לשכות המסחר ציין כי ״יש להצטער מאד על הודעת שר האוצר שאין בכוונתו לבטל את הפטור ממע״מ על רכישות בייבוא אישי, מבלי שהוא מציע פתרון למצב החמור הנמשך״. טוען: הצריכה הפרטית הישראלית מנותבת לחו״ל


10:00 ,11.06.2018 מאת: מערכת פורט2פורט

עו״ד אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר, הגיב על דברי שר האוצר כחלון בישיבת הממשלה ואמר כי ״יש להצטער מאד על הודעת שר האוצר שאין בכוונתו לבטל את הפטור ממע״מ על רכישות בייבוא אישי, מבלי שהוא מציע פתרון למצב החמור הנמשך. אפשר שלא לבטל את הפטור אבל חובה להעניק שוויון מוחלט בפטור ממע״מ למכירות קמעונאיות מקומיות, באותה רמה הניתנת בייבוא אישי. אם במשרד האוצר מגיעים למסקנה שלא ניתן לבנות מנגנון המעניק שוויון מוחלט ברמת המיסוי בין מכירות מקומיות לבין יבוא אישי הם צריכים לשאת האחריות ולבטל את הפטור״.

 

לדברי לין, ״אי שוויון זה הוא אחד מהעוולות החמורות ביותר נגד עשרות אלפי קמעונאים ויצרנים שבנו כאן עסקים בסיכון אישי שלהם. מה שקורה בפועל הוא שהמדינה מקציבה כספים כדי להרוס מגזר עסקי שהוא בית היוצר של מקומות העבודה״.

 

״ביטול הפטור ממע״מ ממנו נהנים קבוצות מוגדרות באוכלוסייה אינו מהווה העלאת מס. ההיפך, זהו הורדת מס לכלל הציבור, שכן כלל הציבור הוא זה המממן את הפטורים ממס. ״יש גם פרדוקס זועק - מי שרוכש כאן בישראל תרופות ומזון משלם 17% מע״מ ולעומתו ומי שרוכש מוצרי הלבשה וקוסמטיקה בייבוא אישי לא משלם מע״מ״.

 

״באמצעות אפליית המס, לרעת הקמעונאים והיצרנים שמייצרים מוצרי צריכה לשוק המקומי, מנתבים לחו״ל באופן מלאכותי את הצריכה הפרטית בישראל, שהיא מנוע הצמיחה החשוב ביותר״.

 

לין הדגיש עוד כי ראוי לציין ששר האוצר כחלון לא יצר עיוות זה. העיוות נוצר בתקופת שרי האוצר מהליכוד בר-און ושטייניץ, ולכן ההחלטה לביטול הפטור חייבת להיות מוטלת על כתפי ממשלת ישראל כולה.