לין בתזכורת לשר האוצר: טרם נחתם צו יבוא ירקות בפטור ממכס

בניגוד לשנים עברו שר האוצר כחלון טרם חתם על צו המאפשר לייבא מגוון רחב של ירקות במסגרת מכסה הפטורה ממכס, וזאת על מנת למנוע עליית מחירים. לין לכחלון: ״בהיעדר חתימה על הצו, עשויה לחול עליית מחירים בשיעור של 20%- 30% במחירי הפירות והירקות״


12:24 ,23.09.2019 מאת: מערכת פורט2פורט

מאיגוד לשכות המסחר נמסר כי כפי שהיה נהוג בעבר, לקראת החגים, הוציא תמיד שר האוצר צו חתום על ידו המאפשר לייבא מגוון רחב של ירקות במסגרת מכסה הפטורה ממכס, וזאת על מנת שלא ייווצר מחסור תקופה זו ועל מנת למנוע עליית מחירים אפשרית כתוצאה ממחסור.

 

מסיבות לא ברורות טרם נחתם צו כאמור ושאלת העיתוי קריטית.

 

מסיבה זו פנה בדחיפות עו״ד אוריאל לין נשיא איגוד לשכות המסחר אל ח״כ משה כחלון שר האוצר , בבקשה שלא תעוכב יותר החתימה על אישור צו יבוא תוצרת טרייה ללא מכס לקראת חגי תשרי תש״פ. זאת על מנת לאפשר לכל הספקים והיבואנים לבצע הזמנות קודם תחילת החגים, שיחלו בסוף ספטמבר. לאמיתו של דבר נותר רק שבוע על מנת לאפשר ייבוא - מה שיוצר דחיפות מיוחדת לחתימה על צו זה.

 

לין כותב בפנייתו הדחופה לשר האוצר כי ״בשלוש השנים האחרונות, חתמת בתיאום עם משרד החקלאות על צו המאפשר לייבא מגוון ירקות טריים במסגרת מכסה פטורה ממכס במהלך תקופת החגים וזאת על מנת למנוע מחסור ועליית מחירים בתקופה זו שהיא כה חשובה למשקי הבית בישראל.

 

נראה כי השנה משרד האוצר מתמהמה בהכרזה על מהלך דומה לקראת חגי תשרי הקרבים. שכן, טרם פורסם כי נחתם על הצו המדובר. יודגש כי, בהעדר חתימה על הצו, עשויה לחול עליית מחירים בשיעור של 20%- 30% בתקופה שבה מחירי הפירות והירקות נוסקים״.