מכון התקנים חתם על מזכר הבנות עם ארגון ההתעדה הגדול בסין

ההסכם יאפשר למכון התקנים לקבל את המידע הדרוש בכדי לקבל תו תקן, המחויב בעת יצוא מוצרים לסין


12:32 ,25.02.2014 מאת: מערכת פורט2פורט

מכון התקנים הישראלי חתם היום (ג') על מזכר הבנות עם  China Quality Certification Centre (CQC), ארגון ההתעדה הגדול ביותר בסין.

 

במסגרת המזכר, הוסכם על שיתוף פעולה בין מכון התקנים והארגון הסיני, על מנת להשיג את היעדים לפיתוח שווקים חדשים. כמו כן הוסכם על חיזוק ההכרה ההדדית באישורי CB והעברת מידע עסקי בזמן אמת.

 

שיתוף הפעולה בין מכון התקנים לארגון CQC התאפשר הודות להסכם שחתם משרד הכלכלה בשם ממשלת ישראל עם ממשלת סין, העוסק בנושאי שיתופי פעולה של גופים העוסקים בהערכת תואמות.

 

מנכ"ל מכון התקנים דני גולדשטין: "כדי לייצא מוצרים לסין, החוק הסיני מחייב כי מוצרים רבים יהיו מאושרים בתו התקן CCC. הסכם זה מאפשר למכון התקנים לקבל את כל המידע הדרוש לצורך קבלת תו התקן, ובכך להקל על היצואנים לסין".

 

בנוסף, מזכר הבנות זה  יעשיר את "מרכז סיוע ליצואן" של מכון התקנים הישראלי, בקבלת מידע הנדרש לגבי תהליכים ומוצרים שיכולים להגיע מישראל לשוק הסיני.  יצואנים יקבלו ממכון התקנים מידע מלא כ- turn-key project, על המוצר אותו הם מבקשים לייצא לסין וכן ליווי לכל אורך תהליך הייצוא. 

 

בעתיד יערכו גם שיתופי פעולה בתחום הדרכות, סמינריונים, גיבוש רעיונות משותפים וחילופי מידע לגבי תהליכים והערכת תואמות בין ישראל וסין.

 

שיתוף הפעולה עם הסינים מצטרף לשורה ארוכה של הסכמים שנחתמו במהלך התקופה האחרונה עם ארגונים בינלאומיים, על מנת להקל ברגולציה בשוקי היעד, שיאפשרו כניסה חלקה, יעילה ומוצלחת לשווקים אחרים בעולם, ללא עיכובים והוצאות מיותרות.