מנהל ישיבה עושה מצווה

שלושה נוסעים נתפסו בנתב"ג תוך ניסיון להבריח מאות אתרוגים. מנהל הישיבה, אגב, טען שנסע במיוחד לג'רבה, כי "רק על האתרוגים האלה אנחנו מתפללים"


00:00 ,17.09.2013 מאת: מערכת פורט2פורט

שוק ארבעת המינים מהווה חלק מהנוף הישראלי לקראת חג הסוכות, אך מסתבר כי ישנם אתרוגים שאינם כשרים, ולא בשל הפיטם, אלא בשל העבירה שבוצעה בהם.

בשבועיים האחרונים תפס מכס נתב"ג כ-400 אתרוגים ברשותם של שלושה נוסעים, שניסו להבריח את האתרוגים ארצה תוך התחמקות מתשלום מסים וללא אישור של הגנת הצומח במשרד החקלאות ואישור שירות המזון במשרד הבריאות.

בין המבריחים מנהל ישיבה מבית"ר עילית, שעבר במסלול הירוק ובבדיקה במזוודותיו נמצאו כ-125 אתרוגים מהודרים. מתשאול של מנהל הישיבה עלה כי הוא הגיע ארצה עם נוסע נוסף, שכבר יצא אל אולם מקבלי הפנים. הבודקים איתרו את הנוסע הנוסף, שברשותו נמצא תיקו האישי של מנהל הישיבה, שאף הוא הכיל אתרוגים. ההסבר שסיפק מנהל הישיבה - ששב ארצה ללא כל כבודה אישית, אלא עם האתרוגים בלבד, היה "נסעתי לג'רבה כדי להביא את האתרוגים הללו – רק עליהם אנחנו מתפללים".

עוד בין מבריחי האתרוגים נתפס יהודי צרפתי, שהגיע מצרפת ובמזוודתו נתפסו על ידי בודקי מכס נתב"ג כ-150 אתרוגים מהודרים העטופים בקפידה. לדבריו, הוא רצה לקיים מצווה ולכן הביא את האתרוגים מצרפת "כדי לחלק אותם בישראל ליהודים".

כן נתפס אזרח ישראלי שעבר במסלול הירוק ובמזוודתו נתפסו כ-125 אתרוגים מהודרים.

המסים החלים ביבוא אתרוגים הם מכס בשיעור של 2.72 שקל לק"ג, אך לא יותר מ-144%, בתוספת תשלום מע"מ. שווי כל אתרוג לצורך תשלום מסים נאמד ב- 30 דולר.