מנוע עזר

המכס הגיש לבית משפט השלום באשדוד כתב אישום נגד יבואן שניסה להבריח לארץ אופניים חשמליים ללא ההיתרים הנדרשים


00:00 ,01.01.2013 מאת: מערכת פורט2פורט

היחידה הארצית לתיקי מכס של רשות המסים הגישה לבית משפט השלום באשדוד כתב אישום נגד יבואן שניסה להבריח לישראל אופניים חשמליים ללא הצגת היתרים כנדרש.

כתב האישום, הוגש על ידי עו"ד ציפי משה נגד חברת אי ריידר מוטורס בע"מ, שהיא חברה לייבוא ושיווק כלי רכב חשמליים, ונגד מנהלה חנניה הלוי בעקבות חקירה של משרד חקירות מכס ומע"מ תל אביב בשיתוף מכס אשדוד.

בכתב האישום נטען שבחודש אוקטובר 2010 ייבאו הנאשמים מכולה מסין לגביה הצהירו שהיא מכילה 125 קרטונים של אופניים ו- 200 חבילות של חלקי חילוף לאופניים.

אולם בבדיקת המכולה על ידי מכס אשדוד נמצא כי בפועל הכילה המכולה אופניים חשמליים. נציין כי לצורך שחרור אופניים חשמליים מפיקוח המכס נדרשים היתרים, לרבות בדיקה במכון התקנים ואישור מעבדה לרכב, על עמידתם בהוראות משרד התחבורה.

עוד נטען שלא זו בלבד שהנאשמים לא המציאו את ההיתרים הנדרשים, אלא שהם הציגו אישור מכון התקנים לסוג אחר של אופניים, אחר מאלה המוברחים, בכוונה להטעות את פקידי המכס.

במכס ציינו שיבוא של אופניים חשמליים ללא היתר מהווה סכנה לשלום הציבור - הן הרוכשים הפוטנציאלים והן המשתמשים האחרים בכביש – כמו גם הפרה של חוקיות ייבוא, עליהן אמון המכס.