מתהדק שיתוף הפעולה בין רשויות המס של ארצות הברית וישראל

משלחת של בכירי ה-IRA ביקרה בישראל ודנה עם מקביליה בחלופי אינפורמציה, העברת מידע על מעלימי מס ופרשנות האמנה למניעת מסי כפל בין המדינות


00:00 ,01.05.2013 מאת: מערכת פורט2פורט

משלחת של בכירי רשות המסים האמריקאית, ה- IRS, בראשות סגן נציב המס לענייני מיסוי בינלאומיים מיכאל דנילק, נפגשה בירושלים עם מנהל רשות המסים משה אשר ובכירים נוספים ברשות.

השיחות התמקדו בהידוק שיתוף הפעולה המתקיים בין הרשויות במישור האדמיניסטרטיבי והמהותי. דגש מיוחד ניתן לחילופי אינפורמציה בין רשויות המס ובמחויבות ההדדית לסיוע של הרשויות זו לזו.

בעקבות המפגש צפויה הרחבה של מתכונת העברת מידע באופן שיביא לחילופי מידע "ספונטני" והדדי, במתכונת המקובלת בין מדינות, כשהשימוש בה הולך ומתרחב בשנים האחרונות. בעקבות כך, רשות מס תוכל להעביר באופן שוטף למדינה האחרת מידע על תושביה של אותה מדינה, לגביהם קיים חשד שלא דיווחו על הכנסותיהם.

עוד שוחחו הצדדים בנוגע להמשך שיתוף פעולה גם בנושא ה-FATCA (Foreign Account Tax Compliance Act) ואופן יישומו בישראל.

בנוסף דנו הצדדים בקידום נושאים העוסקים בפרשנות האמנה למניעת מסי כפל שבין שתי המדינות, במסגרת הליכי הסכמה הדדית.

בפתיחת הדיונים ציין אשר את שיתוף הפעולה בין רשויות המס הישראלית והאמריקאית, הצובר תאוצה בשנים האחרונות ואת חשיבותו. לדבריו, רשות המסים בישראל, לצד רשויות מס מרחבי העולם, הגיעו להכרה בצורך ההולך וגובר בשיתוף פעולה הדדי, על מנת להילחם בהון שחור, בשחיקת בסיס המס של המדינה ובתכנוני המס הלא לגיטימיים.

לדבריו, הנושא נידון בפורומים בינלאומיים שישראל שותפה להם וניכר שתשומת הלב הבינלאומית מתרכזת בשמירה על בסיס המס באמצעות שיתוף פעולה בינלאומי.