נעצרו חשודים ביבוא רכבי יוקרה וניסיון להתחמק מתשלום המסים

שני חשודים – מתווך ביבוא אישי של כלי רכב ובעל חברה המספקת שירות עמילות מכס – נשלחו למעצר בית. על פי החשד, מקופת המדינה נגרעו 140 אלף שקל


12:49 ,19.04.2015 מאת: מערכת פורט2פורט

שני תושבי אשדוד נעצרו בשבוע שעבר בחשד שהיו חברים ברשת שייבאה ושחררה רכבי יוקרה ביבוא אישי באמצעות הגשת חשבונות מזויפים למכס, עם מחירים הנמוכים משווי העסקאות האמיתי, במטרה להפחית את תשלום המסים.

 

השניים נעצרו בעקבות חקירה, שעדיין נמשכת, ומתנהלת על ידי מכס חיפה. בית המשפט השלום בחיפה הורה על שליחתם למעצר בית, תוך הטלת הגבלות מחמירות.

 

החקירה החלה בעקבות הצהרת יבוא לרכב יוקרה מסוג אאודי Q7 משנת 2014 שהוגשה למכס חיפה. בבדיקת הרכב נמצא אי התאמה בין מספר השלדה כפי שצוין בחשבונות לבין מספרה בפועל. מחקירה ראשונית שנערכה עלה כי רכב זה, כמו רבים נוספים, יובא על ידי אחד החשודים, שהוא מתווך ביבוא אישי של כלי רכב, ותהליכי השחרור התבצעו על ידי החשוד השני, הבעלים של חברה המספקת שירותי עמילות מכס.

 

למכס הוגש בגין יבוא האאודי מסמך המעיד על העברת כספים בצ'יינג, שנועד להוכיח כביכול את שווי העסקה, מסמך החשוד כמזויף. אולם, חומרי החקירה ועדויות שנגבו ממעורבים קושרים את החשוד הראשון למסמך המזויף. בחיפוש שנערך בביתו נמצאו ונתפשו מחשבים, חוזים ומסמכים שונים של רכב זה ורכבים נוספים, המחזקים את החשד כי התבצעו עבירות נוספות של הנמכת ערך העסקה והגשת מסמכים כוזבים למכס.

 

לפי החשד, החשוד השני, המספק שירותי עמילות מכס, קיבל לידיו את החשבון שהוצהר למכס על סך 35 אלף דולר, וידע כי בבקשה שהוגשה למשרד התחבורה בגין היבוא הוצהר על מחיר גבוה יותר, ואף ידע כי מחיר הרכב בחו"ל גבוה יותר, אך לא יידע את רשות המסים, כפי שאמור היה לעשות מתוקף תפקידו, וכך נגרעו מקופת המדינה מסים בגובה 140 אלף שקל.

 

בנוסף, ישנן חשדות כי החשודים הנחו את מעורבים נוספים כיצד לנהוג ומה לומר אם יתושאלו על ידי המכס, תוך ניסיון לשיבוש חקירה.  

 

מנהל מכס חיפה קובי יהב: "מינהל המכס שם דגש מיוחד על טיפול בנושא הנמכות מחירים ביבוא רכב לארץ, תוך שת"פ עם גורמי אכיפה בארץ ובעולם. מדובר במכת מדינה, אשר כתוצאה ממנה נגרעים מקופת המדינה עשרות מיליוני שקלים מדי שנה. יחידות האכיפה במכס פועלות רבות למיגורה, כשלאחרונה יש עליה במספרי תיקי החקירה בנושא".