נתפסה רשת מבריחי סיגריות מחיפה

שלושה אנשים, בהם עובד נמל, נעצרו לאחר חקירה סמויה בת מספר חודשים. אחד החשודים ניסה לדרוס חוקר מכס תוך ניסיון הימלטות


11:51 ,09.07.2014 מאת: מערכת פורט2פורט

שלושה חשודים נעצרו בימים האחרונים על ידי חוקרי מכס חיפה בחשד להפעלת רשת להברחת סיגריות.

 

המעצרים בתום חקירה סמויה שנמשכה מספר חודשים. בית משפט השלום בחיפה נעתר לבקשת היחידה והתיר את הארכת מעצר של שני עובדי נמל עד ליום רביעי ואת שחרורה בתנאים מגבילים של דיילת דיוטי פרי תמורת הפקדת מזומן וערבויות.

 

בעקבות מידע שהצטבר במשרדי יחידת הסמים מכס חיפה בחודשים האחרונים, עברה החקירה לפסים גלויים. ביום שישי האחרון נעצר עובד מינהל בנמל, לאחר שנצפה מעלה על רכבו אדם שהגיע ארצה דרך הנמל, פונה לאחד המשרדים בנמל ואז מטמין תיקים ברכבו.

 

החוקרים עקבו אחרי העובד ואיגפו אותו ביציאה מן הנמל, שם הוא הבין שמדובר בחוקרי מכס וניסה להימלט בנסיעה לאחור, תוך שהוא פוגע ברכב החוקרים וכמעט דורס אחד מהם, שהספיק לקפוץ הצדה וניצל. בחיפוש ברכבו ובמשרדו נמצאו 1,480 חפיסות סיגריות שעליהן לא הצהיר ואשר המס עליהן עומד על כ-15 אלף שקל. זאת בנוסף למסמכים הקושרים אותו, ואחרים, לעבירות המיוחסות להם.

 

בתחילת השבוע נעצרו שני מעורבים נוספים בפרשה, שהגיעו ארצה על סיפון אוניית נופש - דיילת בחנות דיוטי פרי ועובד נמל מספנות ישראל. השניים חשודים כי ניצלו את תפקידיהם על מנת לסייע בהברחת הסיגריות, שהמס עליהן עומד על מאות אחוזים, וכן, בתיאום גרסאות והעלמת ראיות. במשרדיהם של השניים נמצאו פקטים מוברחים ומסמכים הקושרים גם אותם לפרשה.