פרשת הרפסודה באשדוד: נתפסה אניית המשא ממנה הורדה הרפסודה

במבצע משותף של חוקרי יס"מ אשדוד ושל שוטרי משטרת ישראל נחשף סליק בבטן האנייה בו הוחבאו כ-450 אלף חפיסות סיגריות בשווי של 12 מיליון שקל


13:22 ,11.05.2017 מאת: מערכת פורט2פורט

התפתחות משמעותית בפרשת הברחת ענק של סיגריות באמצעות רפסודה. שלושה ימים לאחר שרפסודה ועליה 150,000 חפיסות סיגריות תוצרת חוץ בשווי של למעלה מ-4 מיליון שקל נתפסה בפעילות מבצעית משותפת של חוקרי יס"מ (סמים ומכס) אשדוד ושל שוטרי משטרת ישראל נחשף סליק בבטן אניית המשא. הסליק, שאותר על ידי מכס אשדוד בעקבות חקירת איש צוות האנייה, הוסלקו כ-450,000 חפיסות סיגריות בשווי כולל של כ-12 מיליון שקל. על פי החשד, הסיגריות הוטענו על אניית המשא במכולה ולאחר שסיים הצוות להסליק אותן באנייה עצמה, הושלכה המכולה לים באמצעות המנוף שעל האנייה.

 

כזכור, לפני שלושה ימים התקיימה פעילות מבצעית המבוססת על מידע מודיעני שהתקבל במכס אשדוד, לפיו יש חשד שסיגריות ומוצרים אחרים חייבים מס מוברחים בהיקפים עצומים ארצה דרך הים. בפעילות המשותפת למכס ולמשטרה זוהתה, כאמור, חבירה של סירת דייגים לאניית משא זרה אשר עגנה 7 ק"מ מהחוף בתוך המים הטריטוריאליים של ישראל. בעזרת האמצעים המיוחדים שהופעלו זוהתה הורדה למים של רפסודה ענקית באורך של שמונה על ארבעה מטר מאניית המשא. סירת הדייג, ובה שני חשודים חברה לרפסודה באמצעות כבל פלדה, שניתק לאחר מספר דקות וככה  נשארה הרפסודה לצוף ליד אניית המשא. אניית השיטור הימי גררה אל החוף את הרפסודה ואת חפיסות הסיגריות.

 

בפרשה נעצרו שני ישראלים ושני אנשי צוות מאניית המשא. מחקירתו של אחד מאנשי הצוות התברר  כי בבטן האנייה קיים "סליק" ובו עדיין מצוי מאגר ענק של מאות אלפי חפיסות סיגריות בשווי של מיליוני שקלים. לפיכך, צוותי חקירה נשלחו אל האנייה וחשפו את מאגר הסיגריות ובו כאמור כ-450 אלף חפיסות סיגריות בשווי כולל של כ-12 מיליון שקל.