צוות מנהלת רשות המסים לחבל עזה: מקום ראשון בתחרות לשיפור בשירות

צוות השיפור של מנהלת רשות המסים לאזור חבל עזה מבית המכס מעברי הגבול, זכה במקום הראשון בתחרות השנתית לצוותי שיפור, התייעלות וצמצום בירוקרטיה שנערכה על ידי נציבות שירות המדינה


00:00 ,05.06.2011 מאת: מערכת פורט2פורט

צוות השיפור של מנהלת רשות המסים לאזור חבל עזה מבית המכס מעברי הגבול, זכה במקום הראשון בתחרות השנתית לצוותי שיפור, התייעלות וצמצום בירוקרטיה שנערכה על ידי נציבות שירות המדינה- בנושא "שיפור השירות במעבר תרקומיה". במקום השני זכה משרד הבריאות - מחוז חיפה עם "הטמעת מודל טלפוניה IPVPN". ובמקום השלישי זכו: צוות השיפור של מיסוי מקרקעין נצרת בנושא "שיפור תהליך העבודה של הוצאת אישורים לטאבו", וצוות מרשות האכיפה והגביה - מחוז חיפה הצפון עם "טיפול בחובות רשויות מקומיות בתיקי הוצאה לפועל".

מרשות המסים נמסר כי, התחרות השנתית החמישית לצוותי שיפור בשירות המדינה נערכה במסגרת המדיניות לקידום איכות ומצוינות של האגף לאיכות ומצוינות בשירות המדינה. התחרות נועדה לעודד ולהוקיר פעולות שיפור וקידום איכות ומצוינות הנערכות בהתאם לעקרונות המצוינות הארגונית ולמתודולוגיה של עבודת צוותי שיפור. בתחרות, שנערכה ב-29 למאי 2011, התמודדו צוותים נבחרים שייצגו משרדי ממשלה ויחידות סמך.

חברי צוות מנהלת רשות המסים לאזור חבל עזה, שזכה במקום הראשון, יזמו תהליך של התייעלות וצמצום בירוקרטיה במטרה להקל משמעותית על מעבר סחורות בתרקומיה, שהינו מעבר "גב אל גב" להעברת סחורות בין ישראל לבין הרש"פ, והינו בעל נפח הפעילות הגדול ביותר מבין המעברים הפנימיים לסחר עם הרשות הפלסטינית. כדי להתמודד עם העומסים והתורים הכבדים במעבר וכדי להקל על הלקוחות ועל עובדי המכס, יזמו חברי הצוות שינוי בתעודת השער במעבר, כך שעוצבו שלש תעודות שער בצבעים שונים, שכל אחד מהם מגדיר את הפעילות הספציפית במעבר ואת מועד ההתייצבות בעמדת המכס. צוות השיפור הוביל את שינוי תפיסת השירות במעבר, בשיתוף עם רשות המעברים במשרד הביטחון ויחידת הפיצוח של משרד החקלאות.

עוד נמסר כי, במקום השלישי זכה צוות השיפור של מיסוי מקרקעין נצרת שייצג את רשות המסים בנושא הליך הוצאת אישורים לטאבו תוך העלאת איכות השירות ורמת המקצועיות הן ללקוחות הפנימיים- (העובדים) והן ללקוחות החיצונים- (נישומים ומיצגיהם). עבודת הצוות צמצמה את משך זמן ההמתנה לקבלת השירות ב- 60% והעלתה את רמת המוטיבציה של העובדים במחלקת הגבייה למתן שירות מקצועי איכותי ומדיד ובעקבות כך, חלה עלייה משמעותית בנתוני הגבייה ובאופן התנהלותם של המייצגים לקבלת שירות זה.

יוסי יהודה, סמנכ"ל בכיר למינהל ומשאבי אנוש ברשות אמר כי " אני רואה במתודולוגיה של עבודת צוותי שיפור כלי מרכזי להנעת עובדים ושיתופם בתהליך של קבלת החלטות, הובלת שינויים ארגוניים וחשיבה פורצת דרך. העובדה שבמהלך חמש שנים ברציפות צוותי שיפור, בהנחייתה של הגב' מיכל עמית מנהלת תחום בכירה איכות ומצוינות, שייצגו את רשות המסים, זכו בפרסי הצטיינות מהווה מקור גאווה והישגיות".