רשות המסים השאירה פס למתחרים

יחידת הכלבנים של אגף המכס והמע"מ, ששיפרה מאז 2011 באלפי אחוזים את סיכול הברחות המסים, קטפה את המקום הראשון בתחרות שיפור נציבות המדינה; מחלקת המלכ"רים זכתה במקום השני


13:19 ,20.10.2015 מאת: מערכת פורט2פורט

יחידות רשות המסים קטפו אמש (ב') את שני המקומות הראשונים בתחרות שיפור של נציבות המדינה: מחלקת המלכ"רים צמצמה את זמן מתן אישור למלכ"רים להכרה בתרומות כהטבות מס מארבע שנים לארבעה חודשים, ואילו יחידת הכלבנים שיפרה משמעותית את הישגיה בתחום מניעת הברחות סמים.

 

התייעלותן של יחידות רשות המסים, הן במס הכנסה והן באגף המכס והמע"מ, הובילה את הרשות לזכייה במקום הראשון והשני בתחרות השנתית הארצית לצוותי שיפור הנערכת מטעם נציבות שירות המדינה, בטקס שנערך אמש במעלה החמישה. רשות המסים זכתה מול מתמודדים, ביניהם רשות החברות, משרד הבריאות, משרד הביטחון, משרד החינוך, משרד הכלכלה ועוד.‏

 

במקום הראשון זכתה יחידת הכלבנים שבאגף המכס והמע"מ, שבה שמונה כלבנים העובדים בכל בתי המכס בארץ בכל שעות היממה. ייעול שיטות העבודה עם הכלבים עצמם, ניתוח תהליכי עבודה פנימיים והפקת לקחים באופן יומיומי ושיפור הממשק עם כלל הגורמים ברשות המסים ומחוצה לה המעורבים בתהליך, הובילו לזינוק של אלפי אחוזים בסיכול הברחות סמים ארצה מאז 2011, כמו גם באיתור הכנסת כספים בלתי מדווחים בכפוף לחוק לאיסור הלבנת הון.

 

המהלך הייזום של מחלקת מוסדות ציבור ומלכ"רים בחטיבה המקצועית של רשות המסים (אגף מס הכנסה ומיסוי מקרקעין) לייעול פעולת המחלקה בשנה וחצי האחרונות בתחום הטיפול בהטבות מס למלכ"רים, זיכה אותה במקום השני בתחרות. זאת לאור העובדה כי שינוי וייעול שיטות העבודה הובילו לחסכון רב בזמן, בכספי ציבור ובהיבטים נוספים עבור המדינה, עבור המייצגים, עבור הציבור ועבור רשות המסים, ללא כל הקצאת תקציב ומשאבים נוספים וללא כל הסתייעות ביועצים חיצוניים.

 

ההישגים התבטאו, בין השאר, בקיצור זמני ההמתנה לקבלת אישורים להטבות מס מארבע שנים בממוצע לארבעה חודשים בממוצע, הגברת השקיפות והנגישות לציבור, תוך מינוף אתר האינטרנט של רשות המסים בהפחתת צמצום הצורך בשירות פרונטלי בכ-90%, פישוט הליכים והעמקת הפיקוח, הביקורת והבקרה בתחום מוסדות הציבור והמלכ"רים.

 

מיכל עמית, הממונה על איכות ומצוינות ברשות המסים, מלווה ומנחה מתודולוגית את צוותי השיפור ברשות במסגרת עבודתה, וכך עשתה עם הצוותים הזוכים.