רשות המסים: שתי יחידות זכו בפרס הלאומי לאיכות ומצוינות ארגונית

בית המכס נהר הירדן, ואגף בכיר לחירום, ביטחון מידע וסייבר מכס ומע״מ ברשות המסים זכו בפרס היוקרתי לאיכות ומצוינות על שם יצחק רבין ז״ל במגזר הציבורי לשנת 2018. מבין 100 ארגונים שהתמודדו, זכו רק 14 ארגונים


10:08 ,10.07.2019 מאת: מערכת פורט2פורט

בית המכס נהר הירדן, ואגף בכיר לחירום, ביטחון מידע וסייבר מכס ומע״מ ברשות המסים זכו בפרס היוקרתי לאיכות ומצוינות על שם יצחק רבין ז״ל במגזר הציבורי לשנת 2018. תעודות הוקרה חתומות על ידי ראש הממשלה, בנימין נתניהו, הוענקו ליחידות בטקס חגיגי שנערך במוזיאון ארצות המקרא בירושלים. הטקס התקיים במעמד שרת הבינוי והשיכון ד״ר יפעת שאשא-ביטון, נציב שירות המדינה פרופסור דניאל הרשקוביץ, כבוד השופט בדימוס עזרא קמא, מנהל הפרס מר דורון שוחט, ובהשתתפות מנהל רשות המסים, ערן יעקב, ומנכ״לי היחידות הזוכות הנוספות.

 

תכנית הפרס הלאומי לאיכות ומצוינות על שם ראש הממשלה יצחק רבין ז״ל, מיועדת לארגונים ויחידות במגזר הציבורי, ונערכת בהתאם להחלטות הממשלה לקידום האיכות והמצוינות בישראל. הקריטריונים לזכייה בפרס מושתתים על מערכת המצוינות הארגונית ומתודולוגיית הפרס האירופי היוקרתי למצוינות ארגונית, ה-EFQM.

 

מבין 100 ארגונים שהתמודדו, זכו רק 14 ארגונים, ובהם בית המכס נהר הירדן והאגף לחירום, ביטחון מידע וסייבר ברשות המסים. לשתי היחידות הוענקו ארבעה כוכבי מצוינות בקטגוריית כסף מטעם ועדת הפרס, על איכות, מצוינות והצטיינות ארגונית במסלול משרדי הממשלה. במהלך הטקס צוינה לשבח הגברת מיכל עמית, הממונה המשרדית לקידום מצוינות ברשות המסים, על פעילותה לקידום מצוינות ארגונית בשירות המדינה.

 

על אגף בכיר חירום, ביטחון מידע וסייבר ציינה וועדת השיפוט כי ״...האסטרטגיה הניהולית של האגף כללה תכנית עבודה שמצליחה לשלב היטב בין הנחיות ברורות ומסודרות לגמישות שמתחשבת בשינויים בשטח... הסקרים מלמדים על שיפור מתמיד בשירות ללקוח, בידע המקצועי ובמענה הטלפוני המהיר. התוצאות מראות שדרך העבודה והמקצועיות של ניהול הסיכונים נכונה יעילה ומספקת את המטרה העיקרית של גילוי הברחות אמל"ח וכספי טרור״.

 

על בית המכס נהר הירדן, קבעה הוועדה כי ״הארגון מצטיין בבניית הון אנושי מועצם ברמה האישית והמקצועית, המחויב הן לארגון והן לקהילה...הארגון פיתח פרויקטים מעניינים וחדשניים כגון: שער עולמי, המשקף ומקצר את זמני הבידוק ומצמצם את הסכנה לבריאות העובדים, מתקן הרמה למשאות כבדים וגשרון, אשר משפר את סביבת העבודה, דואג לבטיחות העובדים ומעלה את יכולת הבידוק. התוצאות שמציג הארגון מלמדות על הצלחה: בית המכס הצליח לפשט תהליכים ולקצר זמנים, מה שהפחית לאורך השנים את כמות התלונות והעלה את שביעות רצון הלקוחות״.